Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2713 besök totalt |
Ringen IRL vs Forza
Körde Nordslingan i Forza 3 på Xboxen igår. Vissa partier tyckte jag stämde bra andra tyckte jag var lite skumma. Men det största "felet" i upplevelsen var att det stod åskådare på massa underliga ställen som förvirrade min körning så det blev usla varvtider ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Nu har jag inte heller varit på ringen under 24hrs men jag kan nästan garantera att Schwedenkreuz inte ser ut sådär då. Folk överallt på båda sidor..?
Sen gillar jag inte direkt ringen i FM3 något vidare. Pflanzgarten 1 (och 2) känns helt off, speciellt ettan med en normal dipp först och sen värsta hoppet efteråt. Men det är ganska roligt ändå.. ![]() _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||
Jag blev alldeles paff när jag kom ner mot svedenX och det var galet med folk överallt. Att jag strax efter fick en mycket realistisk lift off oversteer i snabba vänstern kändes bra som en realism-återställare
![]() (även i flygplats stod det folk till höger och där har jag klättrat upp en gång och det är tokfel att det skulle vara folksamling där, det är ju skitbrant) _________________ ![]() |
||
Karossbil = inte P1 bilar
Ferrari F50 GT, Ferrari F40 Evo, Ferrari FXX är alla tre bilar jag kommer ner i dessa tider, jag är liite snabbare med F50'n. Dock är favoriten Lamborghini SL rwd convert. med revénton motor och all out N/A. jäkligt kul bil den hamnar på tider mellan 7.00 och 7.20. Sen så är givetvis min Speedsource #70 RX-8 en kul bil med dock endast god för 7,30 tider. Låter det som jag kört ringen mkt i Forza? hehehe jag slutade räkna typ efter några tusen varv. har aldeles säkert kört 5000+ om jag räknar FMII & FMIII ![]() _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||
Har aldrig kört ringen på spel, bara IRL sju varv i somras. Är det nåt att satsa på? Har en kompis som vill låna ut sin X-box...
|
||
FMIII är tillräckligt "verkligt" för att vara roligt att spendera några timmar framför iaf.
Minns första racet på ringen i FMIII med F40 Evo, satt bara och garvade så bra tyckte jag det var. ![]() ![]() _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||
Stian Sorlie tester Forza 3 http://www.motorsport.no/wip4/--forz
![]() Jeg har ikke provd Forza 3 selv, men derimot timesvis med PS3 og Gran Turismo 4 som jeg har inntrykk av at er det spillet som gir den mest realistiske opplevelsen av Ringen, og som forhåpentligvis blir enda bedre når Gran Turismo 5 endelig kommer... ![]() _________________ Knut-Erik Sandin 9:50 2016 BMW 420i Gran Coupé M-Sport 9:26 BTG Suzuki Swift Stage 2 Rent4Ring ///M Fruede am Fahren |
||
om man ska spelar ringen oavsett spel så är det bra om man lärt sig köra lugnt
![]() Jag satsade på ringen direkt första gången jag spelade GTR. Finns risk att man tröttnar på att köra av banan när banan har ett par quadrilljoner kurvor ![]() |
||
Det var så länge sen som jag började köra ringen i FM att jag glömt bort det.
![]() Numera blir jag skitsur om jag tar en (1) kurva fel på ett varv, köra av helt gör jag nästan bara om jag larvar mig och försöker köra på ställ runt hela banan. Men fan tro det efter 5000+ varv så borde även en trög person som mig lärt sig banan ![]() Vore kul att köra ringen på riktigt nån gång och se hur mkt det skiljer, hade nöjt mig med strax runt 9 min i verkligheten med min bil. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||
Re:
Du får komma hem och prova GTR Evolution och riktig ratt hos mig istället, så du får en likare. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2713 besök totalt |