| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Elekronisk vattenpump, var handlar man bäst?
|
4413 besök totalt |
|
Är det någon som har några bar ideer var man handlar elektroniska vattenpumpar? Behöver en till min vattenkylda IC, dvs. den behöver inte ha kapacitet att kyla en hel motor. Tacksam för tips. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
|
Vad för slangstorlek?
Webasto har ett par smidiga cirkulationspumpar, dock är dom lite dyra. http://www.autokatalogen.se/wls/view
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
Ingen dum ide' men då kommer nästa fråga, tips på någon bra jetskisäljare? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
|
Re:
Nja, det är nog för dåligt. Dessutom sitter den lite utsatt. Men tack för tipset. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
|
Re:
Ser mycket intressant ut! Inte billig men inte svindyr heller, 1306:-inkl. Har du någon uppfattnning om 900l/h, låter som en hel del för en lite IC krets. Annars stämmer anslutnings o och vinkel perfekt. Kanon tips! _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
|
Jag har nåt liknande den till höger på bilden liggandes.
Är en Johnson fast 24V. Den går på 12V också, men jag är inte säker på flödet. Kan kolla närmare om det är intressant. Sprillans ny är den iaf.
_________________ Peter Sternersson |
||||
|
Re:
Mycket intressant, nästan hemomkring dessutom. Skicka mig ett mail: tomas.runebrant@normagroup.com _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
|
Köpte en här i från .
http://www.siliconeintakes.com/produ finns även billigare http://www.siliconeintakes.com/produ Kan bli lite dyrare om paketet fastnar i tullen. _________________ Jonas ohliw Mercedes C32 AMG |
||||
|
Re:
den finns på massa olika bilar med bensinvärmare från 80n talet, troligen på massa nyare diselbilar med.. bara åka till skorten å leta om man inte vill köpa en ny, har använt samma typ av pump i ett par aplikationer som hjälppump för motorkylningen _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
|
Jag kör med en Johnsson pump som är till utombodare egentligen.
De har en Kapacitet på 26 l/min och de funkar utmärkt till min vattenkylda intercooler. Art nr: CM30P7-1 Den är inte så billig, den brukar ligga runt 1500kr men den funkar perfekt tycker jag.. _________________ Mattias Bågenholm -Göteborg- Medlemsansvarig och kassör i Hondaklubben. www.Hondaklubben.com |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4413 besök totalt |