| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Cornerweight - justerbara krängarstag
|
1374 besök totalt |
|
Är justerbara krängarstag ett måste för att kunna göra en ordentlig hörnvägning? Jag har förstått att krängarna inte ska vara anslutna vid en hörnvägning och då måste man väl kunna justera längden på krängarstagen när man ska skruva dit dem igen annars lägger man ju tryck eller drag från krängären på någon sida om det nu inte mot förmodan är exakt samma höjd på båda sidorna. Är mitt resonemang rätt, eller....? _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
|
Krängningshämmaren skall efter en hörnvägning skruvas tillbaka i ett spänningslöst tillstånd, annars kommer den att påverka resultatet. Om du efter hörnvägningen inte kan få tillbaka kränghämmaren utan att slita och dra så får du antingen lov att skaffa minst ett ställbart krängstag eller göra en efterjustering med kränghämmaren monterad.
Säg till om du behöver ha nåt tillverkat. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
|
Precis det jag trodde.
Tack för erbjudandet om tillverkning men detta borde kunna jag fixa i min verkstad. Idén jag har är att kapa och gänga mina krängarstag och göra liknande detta :
_________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
|
Enkla bitar att göra, därför en latmask som jag erbjöd mig att hjälpa till
Kolla så att du inte får låsningar i länkhuvudena nånstans under hela fjäderslaget bara. Länkhuvudena får kort livslängd om du inte kränger över en sån här:
och fyller på med fett. Finns hos www.mecmove.se till exempel. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1374 besök totalt |