Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1773 besök totalt |
Bulta bågen i bilen ?
Har i dag hämtat min bågen och massa rör till den. Allt kommer att bultas fast i bilen. Bilen kommer INTE att tävlas med utna jag vill ha det rätt och bra från början. Vad för storlek på bult ska man ha och hur många ?? Kommer att tillverka plator där bågen ska bultas i av 3 mm plåt. Kolla lite på SBF hemsida men det ble jag inte direkt smarkare av. _________________ // Jani Hast |
||
Ska man följa SBF:s rek. ska föstärkningsplattorna vara minst 120 cm2 min. 3mm tjocka och svetas i karossen (inte på golvet). Buren fästs på förstärkningsplattan med minst 3 skruv av min. M8 (min kvalitet 8.8).
![]() ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||
Tack för bra svar.
Snitsade till fina konsoller av 3mm plåt. och efter lite mätande kom jag fram till att jag bara kan ha 3 bultar och det blev M10. Storleken på plattan blev 95x75 mm Ska ta lite bilder på det i kväll. _________________ // Jani Hast |
||
Kolla mitt bildgalleri så ser du hur mina boxar blev
http://vp.mine.nu/gallery/album25 (Bilen har vagnbok så dom var ok iaf ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
Humor ![]() Men skam den som ger sig. Nu har jag svetsat i hopp en nu konsoll som ska sitta längre bak. Den kommer inte att sitta rätt på plåten utan på en större platta för att den ska ge lite mer stadga. ![]() _________________ // Jani Hast |
||
Bra.......tänkte just påpeka att......."du skulle nog ha en plåt under"........... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Ser nice ut, bra att du övar på din bil så du kan hjälpa mig med min bur sedan.
![]() Har mätt ut var mina fästpunkter kommer och jag får in mina stolar sedan. ![]() väl knepa ihop min motor först... _________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
||
Ska jag montera buren i din bil ?? Det blir DYRT. och om det ska ta lika lång tid som ditt motor fäste så lär aldrig din bil bli klar. ![]() _________________ // Jani Hast |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1773 besök totalt |