Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Film: varv på ringen med E30 Touring med B6 motor 3.5
1604 besök totalt
martin_jarl
helsingborg
Här sen Maj 2007

Trådstartare

Här är mitt lilla bidrag till ett varv runt ringen, lite mys mys med bettan , filmat i fantastisk kvalite med sony ericsson fasttejpad i framrutan, både ljud och bild lämnar mycket att önska men jag får till spårvalen rätt bra känns det som. Tyvärr får jag inte en hel varvtid då batteriet dog precis vid karusellen men det var ett perfekt fritt varv i övrigt!
http://www.jarlsbilservicev1.dws1.se/files/multimedia/ringen.wmv

tyvärr är det blött på banan...
Tips och trix för bättre varv mottages tacksamt!

helsingborg
Här sen Maj 2007

Trådstartare
inga kommentarer eller tips?
Kom igen grabbar!

Lund
Här sen Maj 2005

Re: Film: varv på ringen med E30 Touring med B6 motor 3.5

martin_jarl skrev:
både ljud och bild lämnar mycket att önska !

Tjo

Ringen filmer brukar vara underhållande.... men tyvärr är det ju en pina med denna dåliga kvalite.
Filmen verkar nästan lite speedad eller du hade sån fart? BTG?

Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Håller med föregående talare.

Vad har du gjort med den E30n det såg lite snabbare ut än endast en 3,5L motor? snyggt kört förövrigt.

helsingborg
Här sen Maj 2007

Trådstartare
Tjena boys, härligt med respons!

Filmen är inte speedad, dock är den konverterad till wmv från mobilen kan ha blivit märkligt där, jag har faktiskt aldrig tagit några btg tider, åtminstone inte på annat sätt än en vanlig klocka. Har legat på hela varvet när jag körde bmw fahrerlergang på 8:10, vet ej heller hur exakt detta är, det var en annan deltagare som tog tiden från det gröna helvetet när dom satt och käkade så den tiden är väl vad den är.

Men iom vi körde fulla varv kunde man hålla fullt spett hela rakan, är helt klart underhållande när man kör under bron allt vad skitet kan gå

Däremot är tanken att jag ska ta riktiga tider i år, och nu sitter det en M3 3.2 istället så lite fortare ändå bör det gå

Bilen är lite upphottad jämfört med original, plastskärmar runt om (m3 3e0 breddning) coilovers H&r race, fullbur med stag hela vägen fram och bak till diffen, spacers på 25mm per sida, m3 e30 framvagnsbussningar, alla andra bussningar i nylon, topplagringar justerbara, liten fuelcell på endast 45 liter, ett jävla tankande, brukar bli runt 3-5 varv sedan tankning. totalvikt på runt 1150kg och 250 hk i gamla utförandet. Däck toyo proxxes 225 runt om på 16 tummare. Nackdelen är väl att utväxlingen har varit fel, den har varvat ut vid runt 240-250 innan, så varvstoppet går i överallt på de snabba partierna. Dock har jag nu en sexpetad låda istället så förhoppningsvis blir det mumma! Underbar väghållning

Lund
Här sen Maj 2005

Du verkar ju onekligen ha bra fart på grejerna thumbs up

Ser fram emot en film men god kvalite framöver...

Kanske ses där nere i sommar

martin_jarl
helsingborg
Här sen Maj 2007

Trådstartare
Absolut, vi kommer åka ner ett gäng lagom till valborg och vara där ett par tre dagar och leka av oss lite

Tackar, jo bettan hon går bra hon

Stockholm
Här sen Apr 2009

Re:

martin_jarl skrev:
Filmen är inte speedad, dock är den konverterad till wmv från mobilen kan ha blivit märkligt där

Nåt lurt verkar det blivit... Din tid T13 tills filmen tar slut är "bara" 10s långsammare än Mr Suzuki i GTRen motsvarande sträcka. Skulle alltså indikera fullvarv på sub 7.50...

Teknikens under

martin_jarl
helsingborg
Här sen Maj 2007

Trådstartare
Ja det verkar helt otroligt, iof var det helt fritt men jag tror knappast att det går så fort. Måste blivit något mankemang med konverteraren, en ypperligt gratisprogram som kanske inte var så ypperligt!

På knutan har bettan gått på 1:08 som bäst men vanligen ligger jag på 1:09-1:10, det är väl inte riktigt i paritet med ringen tiden har jag en känsla av. Vi får se vad det blir för tider till valborg, 80 hk till lär väl bara vara positivt får man hoppas

1604 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande