Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3483 besök totalt |
personligen hade jag nog stannat efter ett par kurvor och knuffat ur honom
http://www.youtube.com/watch?v=Mwa9T PelleM _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Jag har tittat på filmen tre ggr nu men fattar inte vad ni tycker att han gör för fel ? han har nog gat däck så det går nog inte så fortare i kurvorna men på rakorn speedar han ju på skapligt. Om inte så kör han ju mjukt bilen håller sig på rätt kurs.
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
Han var ju skapligt dålig på att instruera måste jag säga. Hade det varit min första track-day hade jag nog blivit ganska knäckt. Och vilket snack efter han precis har stannat i depån också. Dålig stil.
_________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
Thunderhill är grymt kul bana och han hade en rätt bra linje, skulle bli riktigt bra med lite mer fart och grepp.
Liten varningsflagga när en instruktör säger som det första att man inte är van vid en full-face hjälm.. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||
ojoj, vet faktiskt inte vad jag skall skriva. Men hade jag varit arrangör hade jag inte anlitat denna person som instruktör.
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Här är ett bättre instruktörsvarv: http://www.youtube.com/watch?v=Zptob
_________________ Anders Hansson |
||||
"Instruktören" har inte jobbet kvar, enligt inlägg från arrangören:
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Föraren gör inga större fel, förutom att han råkar ta första apex på utvarvet, där han borde hållit sig på sin kant. Detta mest p g a att han blir distraherad av "instruktören", som dessutom inte bemödar sig gå igenom sådana saker innan de åker ut. "Instruktören" däremot, är negativ, nedlåtande och allmänt otrevlig, och säger inget konstruktivt över huvud taget. Inte nog med det, utan när han sedan kommer ur bilen så slänger han bl a ur sig något i stil med "jag vill inte ha med honom [föraren] att göra". Imponerande att föraren lyckas hålla sig lugn, istället för att släppa av gubben så långt från depån som möjligt... ![]() _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Jag slår vad om att han helt enkelt körde för bra. Att inte ha nog att klaga på skrämmer skiten ur vissa individer.
![]() Jag hade en instruktör på VIR som i T12 fortfarande beskrev linjen genom T2. Han blev också bara kvar ett åkpass. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
Här garvar man ju istället åt deras galna framtåg! Inte att undra på dom anses som galningar på ringen om dom håller på så här hela tiden ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Hahahhaha
![]() -Can you go to the pit, I wanna get out of the car - You got it ![]() Vilken bittermes |
||||
Ja jisses, den instruktören hade nog hamnat så mycket fel det går
![]() Med sådana instruktörer på road cources kan man förstå att jänkarna ägnar sig mer å rattlåsracing och 4-turn left... ![]() Tur att killen bakom ratten är lugn och mest låter lätt förvånad över kommentarerna. Har aldrig åkt på den banan (vilket är sund den ser ut att bjuda på härligt flyt) men killen håller väl än skapligl inje, även om det i kameran ser ut som han tar inturn lite väl tidigt här o där och också får apex lite väl tidigt Men inte värre än vad vi flesta andra lyckas med i ganska ofta den vägen ![]() Värre kaxputtar bakom ratten som vill visa vad dom kan har man väl upplevt ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Rätt jobbigt att co-piloten envisas med att hålla kameran snett hela varvet också ![]() |
||||
Kul att han säger att han (instruktören) skall vara tyst första varvet eftersom det är första gången på bana för föraren men han hinner inte mer än första kurvan så glappar käften hela tiden
![]() ![]() _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3483 besök totalt |