Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Det bidde den här vingen...
1, 2   >>
2970 besök totalt
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Det bidde den här vingen...

Kommer ni ihåg mitt huvudbry med vilken vinge jag skulle välja?
Det blev iaf den här:


Sen blev lite mer kolfiber när man ändå var i farten.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Spontant säger jag "bra val"...utan att ha sett en siffra om den.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Så gott som alla som kör "vanliga" E46 M3, dvs inte GTR-breddade har den och den är ställbar.
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Det är ju en hel dörr du skall ha på!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Nu är det bara lite neon som saknas då......

Kul att du äntligen bestämt dig, vad var det mer för prylar?

Vad är vikten nere på nu?

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Har ni gjort fler aerodynamiska åtgärder?
Hur hårt begränsade är ni av reglementet?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Kristian Larsson skrev:
Har ni gjort fler aerodynamiska åtgärder?
Hur hårt begränsade är ni av reglementet?


Reglementet i detta fallet är väl bilprovningen. (och dom är ju ganska hårda vad gäller vingar)

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8464



Enl. principen "As if" så ser det ut som ett potent val! thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Nisse Classon skrev:
Kristian Larsson skrev:
Har ni gjort fler aerodynamiska åtgärder?
Hur hårt begränsade är ni av reglementet?


Reglementet i detta fallet är väl bilprovningen. (och dom är ju ganska hårda vad gäller vingar)
Med tanke på att bilen ska köras i VLN så kan ju de också ha begränsningar.

Vingen ser funktionsduglig ut!

När kan man läsa mer om teamet?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Nisse Classon skrev:
Kristian Larsson skrev:
Har ni gjort fler aerodynamiska åtgärder?
Hur hårt begränsade är ni av reglementet?


Reglementet i detta fallet är väl bilprovningen. (och dom är ju ganska hårda vad gäller vingar)


Trodde att vi pratade om VLN...

_________________
/Kristian Elisson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Nisse Classon skrev:
Det är ju en hel dörr du skall ha på!


Ja liten är den inte men förhppningsvis funktionsduglig.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Daniel Bengtsson skrev:
Nu är det bara lite neon som saknas då......

Kul att du äntligen bestämt dig, vad var det mer för prylar?

Vad är vikten nere på nu?


Jag kanske kan låna neonen från din Porsche?

Bidde dörrar, baklucka och frontspoiler med splitter också

Hoppas på att komma ner till 1230 kg, eller 1210 om vi byter batteri och modifierar avgassystemet lite.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Har ni gjort fler aerodynamiska åtgärder?
Hur hårt begränsade är ni av reglementet?


Blir en sån här frontspoiler med splitter också.
Ev. blir de lite mindre modifieringar under bilen.

Reglementet är rätt fritt.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Nisse Classon skrev:
Kristian Larsson skrev:
Har ni gjort fler aerodynamiska åtgärder?
Hur hårt begränsade är ni av reglementet?


Reglementet i detta fallet är väl bilprovningen. (och dom är ju ganska hårda vad gäller vingar)


Inte förrän Jan 2005.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
BTG skrev:
Enl. principen "As if" så ser det ut som ett potent val! thumbs up


Danke.
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7292



Nisse Classon skrev:
Det är ju en hel dörr du skall ha på!
Pun intended?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



johann skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Nu är det bara lite neon som saknas då......

Kul att du äntligen bestämt dig, vad var det mer för prylar?

Vad är vikten nere på nu?


Jag kanske kan låna neonen från din Porsche?

Bidde dörrar, baklucka och frontspoiler med splitter också

Hoppas på att komma ner till 1230 kg, eller 1210 om vi byter batteri och modifierar avgassystemet lite.


Är det inte tungt för en M3e46 ? Hört helt andra siffror för Ravilas V8a försedda klump.... (fast dom har ju lite plast på bilen)

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Nisse Classon skrev:
Kristian Larsson skrev:
Har ni gjort fler aerodynamiska åtgärder?
Hur hårt begränsade är ni av reglementet?


Reglementet i detta fallet är väl bilprovningen. (och dom är ju ganska hårda vad gäller vingar)
Med tanke på att bilen ska köras i VLN så kan ju de också ha begränsningar.

Vingen ser funktionsduglig ut!

När kan man läsa mer om teamet?


Ju den är inte snygg men den ser ut att funka.

Vår webb är inte klar ännu.
Finns lite att läsa här: http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=139178
PM:a mig mailadress så kan jag skicka över en presentation av teamet också.

Fö, så heter vi Team Schwedenkreuz.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
johann skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Nu är det bara lite neon som saknas då......

Kul att du äntligen bestämt dig, vad var det mer för prylar?

Vad är vikten nere på nu?


Jag kanske kan låna neonen från din Porsche?

Bidde dörrar, baklucka och frontspoiler med splitter också

Hoppas på att komma ner till 1230 kg, eller 1210 om vi byter batteri och modifierar avgassystemet lite.


Är det inte tungt för en M3e46 ? Hört helt andra siffror för Ravilas V8a försedda klump.... (fast dom har ju lite plast på bilen)


Minimivikten i klassen är 1200 kg så vi ligger lite tungt men det går att komma ner under 1200 kg utan alltför mycket jobb och pengar. Deras V8 är väl baserad på en 540/740? En sån är lättare än M3-motorn och vårt avgassystem är för tillfället rätt tungt.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Här är bilder på resten av delarna:



Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8464



johann skrev:
Fö, så heter vi Team Schwedenkreuz.

Helrätt!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Allmänt banåkaforum
Det bidde den här vingen...
1, 2   >>
2970 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande