| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
TIG-svetsning
|
8 besök senaste veckan (12495 totalt) |
|
finns ju massor av olika tillsatsmaterial också. använder man inte så tjockt tillsatsmaterial så tycker jag själv det är lättare att få det snyggt. när jag ha lite mer glipa så kör jag det tjockare.
Nu vet jag inte exakt vilka storlekar som finns men dett påverkar mina svetsar mest. kul att tiga !
Mvh Tobias _________________ Tobias Albertsson |
||
|
har man väldigt fin fog att svets ihop och inte så tjockt och mycket flås på svetsen igång, så går det fint att tiga med mig/mag tråd som tillsats..
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||
|
Re:
Korrekt att skyddsgas tränger bort syre, nu senast dödsfall på Borealis Polyethen. Svetsrök är däremot inte hälsosamt, inte dödande som skyddsgas men på sikt... speciellt ifall du svetsar i nickelbaserade metaller så gäller det att passa sig. Tråden är supergammal så jag vet inte om det är intressant med lite tips? _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||
|
Re:
_________________ Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116 VW DH Bay 1978 2000cc Turbo VW Westfalia 1974 Campmobile VW Golf MK1 1983 1600cc VW ID4 |
||
|
Re:
en smart grej att tänka på är att man skall ha samma tjocklek på tillsatsmatrial som matrial _________________ Markus Laggar |
||
![]() |
Skruva banåkabil
TIG-svetsning
|
8 besök senaste veckan (12495 totalt) |