| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Pinnbult till hjulen!
|
5799 besök totalt |
|
Pinnbult till hjulen!
Tänkte ha pinnbult med midja till hjulen istället för hjulbultar. Vart kan man köpa dessa?? Har bara hittat M12. Är till Audi s2. (Tror det är M14 1.5 stigning)
Mvh _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||||
|
jag hade samma problem i sommras och hade också ett helvete att skaffa dessa,men jag gav upp och åkte till en mekaniska verkstad här i hässleholm som kunde svarva och fräsa (vid sidan om) gav det blev ganska dyrt ... 1000 kr för 4 st i något super stål, men fan vad bra det blev, så om du känner någon med svarv/fräs så kolla med dem,annars har du väl någon mek verkstad inom håll som du kan köra till
_________________ Kristian Nilsson-Skogh s40 -97 banbilen såld mitsubishi L200 |
||||||
|
Re: Pinnbult till hjulen!
Sellholm har, runt 100-120 kr styck tror jag _________________ Daniel Steiner |
||||||
|
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||
|
Jag köpte mina pinnbultar hos www.034motorsport.com
bor dock i Norge nu så har inte sett dom ännu. Men har varit nöjd med allt annat jag handlat där så tror dom är toppen Mvh Anton _________________ Anton Johansson |
||||||
|
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Min bror köpte sånna. Midjan är så tjock att muttern bottnar. Men beror på bil kanske. _________________ Daniel Steiner |
||||||
|
Re:
lr fälgen.. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
|
Re:
Haha, ja självklart. Men vi testade med alla hans hjul så 5-6 olika modeller ivarjefall och det saknades 2-3 mm minst. _________________ Daniel Steiner |
||||||
|
http://www.rallyshop.it/index.php?ma
Ingen superkvalité men bra pris, muttrar köpte jag på Micro för 12:-/st men jag vet inte om Meknomen tog över den delen av sortimentet. Midjan är nog max 2-3mm så den lär inte vara ivägen. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||||
|
Här har jag köpt ifrån. Rally Shop Dom är billiga och snabba på leverans.
_________________ Aris Stamos Mercedes-Benz C55 AMG BMW 120d |
||||||
|
Re: Pinnbult till hjulen!
Menar du midja eller 'ölmage? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Jag har bara dåliga erfarenheter av pinnbular med gänga i båda ändarna. Varför inte borra bort original gängor och pressa i pinnbultar av "svampmodell" i stället? M14x1.5 är rätt dyra nya, men sitter original på bl.a. VW-bussar och Porsche 944 om man vill ha begagnat.
_________________ Henrik Larsson 1977 Porsche 911 |
||||||
|
Re:
Vad har hänt som varit så dåligt
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Pinnbult till hjulen!
|
5799 besök totalt |