| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Maxsport, erfarenhet?
|
3053 besök totalt |
|
Maxsport, erfarenhet?
Har kikat runt på R-däck en lång tid nu och har hunnit bli ganska insatt. Dock fick jag ett tips av en kompis att kika upp att hämta hem Maxsport RB4, RB5 eller RB5W från England. Priset är väldigt tillfredsställande men frågan är hur bra däcket fungerar. Jag tänkte åka på 205/55R15 i min bil med 4WD, ~300 hk och 1250 kg. Vad tror ni? Priset på detta däck är fö £49 _________________ Mvh Viktor Skogh, Borås |
||
|
Jag ha rinte testat dom själv. Men jag tror du kommer bli missnöjd. Dom blir lätt överhettade och halkiga på bana. En polare till mig har gjort åt ett antal RB5:or. Dom har släppt i regumeringen. Visserligen har han fått nya på garanti hela tiden men hur jobbigt är inte det? Dom är ju inte speciellt tysta heller
|
||
Missnöjd vet jag inte, har ingen tidigare erfarenhet av R-däck så allting som är bättre än så kallade "Fuel Saver" kommer göra mig lycklig
Men tack för upplysningen. Tror dock att det lutar åt Toyos däck R881 eller R888. _________________ Mvh Viktor Skogh, Borås |
||
|
Jag har kört med Maxsport på M3:an. Som sagt var så låter de fruktansvärt mycket. Jag trodde i början att jag hade monterat för långa hjulbultar så att de tog i nånting på baksidan men så var inte fallet... Det ska vara så! Lät senare som om man åkte med rakskurna drev i låda och bakdiffen...
Fick kordsläpp på motorvägen i västerås, bara 10 mil hem och inget reservhjul
Vill inte rekommendera dem, tror mycket mer på Toyo eller liknande. Kommer aldrig mer åka med regummerade däck! _________________ Jonas Edling |
||
|
Har också kört med rb5or. Helt ok att köra på tycker jag. Dålig hållbarhet, lossade en stor bit gummi på bakhjulet och framhjulen blir rejält "skålade" relativt fort.
Sammanfattning: billiga helt ok att köra med håller inte en säsong köp nåt annat om du inte får dom gratis _________________ /Anders C |
||
En rallykollega har fått kordsläpp i sina oxå. Jag har kört på deras grusdäck och de funkar bra. Men asfaltsdäcken verkar inte alls orka med påfrestningarna. Sen är det ett rallydäck gjort för 10 min ungefär, på bana hade jag inte köpt dem. Köp Yokohama i Danmark. ruggigt bra priser. www.yokohama.dk _________________ Daniel Steiner |
||
|
glöm inte att ta den danska kronan ggr ca 1,3 och 25% moms.
då kostar ett 205/50-15 "032" 2070:- exkl frakt. men dom är fortfarande billiga _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
Jag har kört på rb5 hela sommaren på tvåtaktarn och det har fungerat skapligt. Men jag har inget annat att jämföra med än vanliga gatdäck. Synd bara att jag satte de mjukare däcken fram istället för bak, nybörjarmiss! >
Dessutom så körde jag nog med för högt luftryck.
Det hjälpte nog upp det hela att jag har en ganska lätt och motorsvag bil. Men fästet räcker till att köra på två hjul.
_________________ //Mikael Jardstam |
||
Nä givetvis inte
men som sagt blir det billigare ändå. Jag handlade först av KH Motorsport men det skiljer ju en del... Sist jag handlade var fraktsedeln på däcken kvar. De kom från Linköping. 890 kr st med frakt och allt mot ca 1400 på KH..... _________________ Daniel Steiner |
||
3111:- får en vanlig person betala. det är 1000 kr dyrare styck mot en vanlig person i Danmark. och de däcken jag köpte sist kom till Danmark från Sverige. Betalar lastbilschafförerna för att få köra däcken till Danmark? _________________ Daniel Steiner |
||
Nu körs det mycket Asfaltsrally i Danmark så de säljer säkert mer. Men det känns som rent pålägg på priset.... om de nu kan sälja till halva priset med rabatt. De måste ju tjäna lite även med rabatten? Nä, jag gillar som kanske framgått inte KH
_________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Däck för banåka
Maxsport, erfarenhet?
|
3053 besök totalt |