| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mått på E36 Bakvagn ??
|
961 besök totalt |
|
Mått på E36 Bakvagn ??
Är på väg att skall bygga in en fram och en bakvagn från en Bmw E36 i min Ford Capri, Är det möjligtvis nån som sitter på de exakta måtten på/mellan infästningspunkterna i fram respektive bakvagn ? Som jag har läst mig till är det samma oavsett modell förutom på M3an med 3,2 motorn då den har en annan diff?? stämmer detta?
_________________ Martin Eriksson |
||
|
Jag kan mäta idag när ja ska ut till garaget, menar du infästningarna man skruvar i golvet?
Alltså där bussningarna sitter original..? Ja det stämmer att alla bakvagnar är lika förutom m3 3.2 då den har den större starkare 210 diffen. Mvh Daniel _________________ Daniel Carlsson |
||
|
Infästningarna i golvet är samma på alla 316-M3 3,2. Däremot har M3:orna annorlunda längsgående bärarmar och 3,2:an har en lite annorlunda bakvagnsbrygga pga den större diffen.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Re:
Nä främre fästet skiljer men det är ganska enkelt att bygga om. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Japp det är infästningspunkterna jag menar där bussningarna sitter..
Jag har inte införskaffat nån bakvagn än, har inte kommit så långt i konstruktionen, men det är snart dax.. Men kan man bygga bakbryggan efter en 316 och sedan skruva dit bärarmar från en m3 eller blir det helt fel då? så man skall skaffa m3 prylar direkt? misstänker att dom är lite svårare och få tag på bara så där...
_________________ Martin Eriksson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Mått på E36 Bakvagn ??
|
961 besök totalt |