Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 31556 besök totalt |
Jag kommer gärna och "sparkar däck" lite... alltid kul att se andra seven byggen.
Förhoppningsvis blir min häck också klar till sommaren så då får vi hjälpas åt att öka antalet sjuor på Sveriges träffar.... |
||
Hej
Bara en liten fråga - byggsilikon? Jag har för mig att de flesta silikonsorter avger ättiksyra när de härdar och därför ska man vara lite försiktig med att använda sånt på bilar. Hellre en fogmassa eller liknande som byggerpå akrylat eller polyuretan. Bygget verkar annars fortskrida fint, blir bra det där! /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Ja! - äntligen överbevisat herr Ulander! Har redan tänkt på det. Denna luktar inte ättiksyra när den torkar. När jag köpte den grävde jag ner mig i den tekniska dokumentationen som bekräftade att denna var ok till aluminium och för säkerhets skull bekräftade jag med en kund till mig som råkar jobba på just Casco som letade fram ytterligare teknisk info som han läste lite ur. Så denna är garanterat ok. Jag räknar med att vara på vägen till påsk, så att så fort slasket och saltet är borta hoppas jag på slutbesiktning ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
När det gäller att fästa aluminiumplåt på ett chassi.......så har vi provat fram ett sätt , på Cobrorna, som funkar i alla lägen.
Vi sätter cellgummi-duk imellen.........2mm tjock med självhäftande tejp på ena sidan. Finns att köpa på Trelleborg. Duken är så pass mjuk......att den pressas ihop till nästan ingenting. Dessutom "suger" den fast mot metallen, lagom mycket, även på den sidan som inte har tejp. Och det går att ta isär, utan att skada, om man måste. Det blir ablsolut tätt, skrammel och gnisselfritt. Och plåtarna kan inte ligga och glida på chassit. Vilket skulle leda till förstora hål i plåtarna.....oavsett poppnit eller skruv. Jag tror inte det håller med gängade m4 skruv........om inte godset i chassit är över 2mm ... Vi använder istället själjborrande plåtskruv...........men vi borrar hål först.....och skruvar i skruven för hand.......på dom ställen vi inte vill ha poppnit. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Hehe.. Har man lix målat hela bilen med hammarlack så spelar nog lite silikon ingen större roll =) Men på en vanlig bil så... usch usch! Påminner om en cheva som vi skulle lacka om, nån smart typ hade fyllt dropplisterna med silikon! roligt... |
||
_________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 31556 besök totalt |