Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Wirdheim eventuellt reservförare hos Jaguar
898 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare

www.itv-f1.com skrev:
F3000 champion Bjorn Wirdheim will stake his claim to become Jaguar test driver next week.
The Swede will test for Jaguar in Barcelona on Wednesday with a view to becoming the team's reserve driver in 2003.
A Jaguar spokesman said: "We're going to test him next week, obviously with the third car for Fridays at Grands Prix in mind."
Wirdheim visited the Jaguar factory on Friday where he was put through his paces on a simulator.
Jaguar will be the third team the 24-year-old has tested for, following on from Jordan and BAR.
Jaguar had hoped to give Justin Wilson the test job but he is disqualified because he has driven in more than six races in the past two years. Wirdheim qualifies because he has not.

Kan kanske bli bra...

Linköping
Här sen Okt 2003

Ja, fast det känns inte helt optimalt att han kommer in på en sådan teknikalitet som den där fåniga "kört för många race"-regeln. Men annars thumbs up thumbs up thumbs up
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tobias Lindell skrev:
Ja, fast det känns inte helt optimalt att han kommer in på en sådan teknikalitet som den där fåniga "kört för många race"-regeln. Men annars thumbs up thumbs up thumbs up
Det är nog inte bara det som kan ge en sån chans...

Här sen Jun 2003

Han ska även testa för ett CART-team nu i veckan. thumbs up Blir Wirdheim andre svensk i världen att vinna Daytona 500?
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Re: Wirdheim eventuellt reservförare hos Jaguar

www.itv-f1.com skrev:
F3000 champion Bjorn Wirdheim will stake his claim to become Jaguar test driver next week.
The Swede will test for Jaguar in Barcelona on Wednesday with a view to becoming the team's reserve driver in 2003.

Jag hoppas innerligt att de menar 2004, annars är det liksom lite sent

David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

Andreas Persson skrev:
Han ska även testa för ett CART-team nu i veckan. thumbs up Blir Wirdheim andre svensk i världen att vinna Daytona 500?

Daytona 500 är väl NASCAR om jag inte är helt ute och cyklar. Du menar väl Indianapolis 500 som Kenny redan vunnit en gång och i sådant fall är det IRL han ska köra.

Här sen Jun 2003

söderblom skrev:
Andreas Persson skrev:

Daytona 500 är väl NASCAR om jag inte är helt ute och cyklar. Du menar väl Indianapolis 500 som Kenny redan vunnit en gång och i sådant fall är det IRL han ska köra.

Mycket möjligt, är inte så insatt i amerikansk motorsport....

På onsdag är det han provkör för Jaguar i Valencia, Spanien. "Jag vet inget om förutsättningarna för testet men det blir ett heldagstest". Direkt efter testet Flyger Wirdheim till USA för att testa för ett CART-team. "Det är ett team som visat stort intresse men allt är inte klart ännu, det enda jag vet är att det sker på Sebring International Speedway i Florida".
Citera
Allmänt banåkaforum
898 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande