| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Pulverlackering av fälgar och tillbehör
|
2 besök senaste veckan (11833 totalt) |
|
Jag har ett par fälgar som måste lackas också.
Ifall det är någon som har en stor bil eller släp så vore det tacksamt. Annars får man väl köra upp och lämna dem själv. det går ju inte in så mycket grejer i Minin men ett par fälgar till kan man väl klämma in åt någon. Se detta som ett inlägg för visat intresse alltså!
_________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10 Hakosuka, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 313 varv på Nordschleife |
||||||
|
Re:
Farsan har en moppe med lackade magnesiumfälgar, fina än efter 1år. Magnesium som blir för gammalt blir inget vidare dock. De typ ruttnar med tiden. _________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||||||
|
Re:
mycket möjligt, då dessa magnesiumfälgar på bilden sitter på "insanevolvon" den som rörde på sig 2004-2005.. Och bilderna är tagna förra vintern tror jag. _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Tror det har med färgen att göra dom var inte sådana innan jag lackade dom då var det endast lite skav
märke sen med "vanlig" billack blev dom så här tror att man måste ha någon spec grundfärg. Magnesium oxiderar väl bara om den är obehandlad ( olackad) _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||||
|
Re:
och vi som har Minisar ska ju hänga ihop Så du får gärna ta med mina
_________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||||
|
_________________ Anders Alverby www.ALVERBYRacing.com www.TRAILER3500.se Tar fram det släp du behöver. Från litet till stort! |
||||||
|
Re:
Det beror på pulvret, finns både UV-beständiga & ej UV-beständiga. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
|
Re:
är det det som skiljer vid inomhusbruk vs utomnhusbruk? _________________ Tommie Lindström |
||||||
|
Re:
Så kan det nog vara. Jag minns bara att vi sparade pengar på ett ställe genom att välja ej UV-tåligt på deras produkter. De skulle stå ute men var av den karaktären att färgen ändå slets bort snabbt, "bara de var snygga när de var nya" så var det OK. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
![]() |
SÄLJES
S: Pulverlackering av fälgar och tillbehör
|
2 besök senaste veckan (11833 totalt) |