| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stummare Motorkuddar
|
2585 besök totalt |
|
Stummare Motorkuddar
Hur får jag motorkuddarna lite stummare. Tänkte först på silikon men hålen är bara ca 4mm dia, tror inte att hela tomrummet i kudden fylls med silikon. Finns det nåt likvärdigt som silikon fast mer "rinnigare"
_________________ Ismo oinas |
|
Visst det är hårt men inte så farlig, dessutom kan man ju själv välja hårdhet på bussningen. Pris, enklast är att hitta någon som kan svarva koppen åt dig, jag och johan köpte våra i Tyskland av en vän som tog fram några förra året.
Men som sagt enklast är att bara måtta lite och lämna över dimensioner till en svarvare. /mikael _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
|
Jag ägde inte min bil när Mikael och Johan beställde sina såna fästen, så istället så lånade jag ett av Mikaels och lämnade till en polare på mekanisk verkstad för kopiering. Så nu har jag också sådana och han har ritningen.
Det enda jag inte har ännu är kuddarna, men de kan du köpa i olika hårdheter, så bara testa vad du vill ha _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
|
ok, tackar för svar/råd.
Den riktiga vägen att gå e väll att tillverka sånna bussningar som ni har, men just nu går alla pengar åt att få bilen körbar till våren, vilken e snart här. vad tror ni om att borra ett till hål eller två och försöka pressa in silikon med sprutpistol. _________________ Ismo oinas |
|
Re:
Dessa kuddar är trycksatta med gas! så borra försiktigt..... Men visst skulle de kunna funka med silicone. Hur du fyller hela kudden får du nog fundera på. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
|
Så dyrt är det nog inte med flashiga DTM-liknande motorfästen, kanske max 1000kr für alles, troligtvis lite billigare...?!
Annars är nog Volvo Valp-kuddar billigt, går nog att shimsa till rätt höjd med lite fix och trix. _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
![]() |
Skruva banåkabil
Stummare Motorkuddar
|
2585 besök totalt |