Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
Anpassa bromsar efter behov, nu med excelark
<<   1, 2
7096 besök totalt
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Riktigt trevligt.
Sitter och labbar för fullt thumbs up

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
-oskar-
Visby / Gotland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 217


Trådstartare
Här kommer den slutgiltiga filen.
Jag har lagt till en funktion där man kan ange hur många km/h man minskar farten med
och få fram hur mycket tempen i framskivorna ökar av den specifika inbromsningen.
Kan vara intressant om man har en logg och vill se hur mycket temp man bygger under ett varv osv.
Man kan då kolla på den aktuella temperaturen i diagramen för att se hur mycket de kyls ned till nästa inbromsning.
OBS! Tempen gäller bara för framskivorna.

Samma länk som tidigare https://rejsa.nu/im/_excel/bromsar.zip

Tror inte att vanliga helgjutna ventilerade skivor tycker om att bli uppvärmda till 1100grader,
har inte räknat på det men kan tänka mig att det blir mycket stora spänningar i skivan då.
Någon som vet?

Hoppas ni kan ha någon nytta av det

_________________
Oskar Klimczak-Hultgren
Citera
-oskar-
Visby / Gotland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 217


Trådstartare

Nån som jämfört med sin logg.
Skulle vara kul och se hur väl dessa uträkningar stämmer i verkligheten.

Citat:
Tror inte att vanliga helgjutna ventilerade skivor tycker om att bli uppvärmda till 1100grader,
har inte räknat på det men kan tänka mig att det blir mycket stora spänningar i skivan då.
Någon som vet?


?

_________________
Oskar Klimczak-Hultgren
Citera
Racetech
Anpassa bromsar efter behov, nu med excelark
<<   1, 2
7096 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande