Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6 besök senaste veckan (33819 totalt) |
Ja då får ni ta och ge er ut i skogen igen nästa helg, för då är det tävling igen
![]() om vi blir fångade på bild vore det kul att se ![]() Speciallådorna växer inte riktigt på träd numer. Har en sats till men nån nödvändighetsminister har svetsat frihjulet på den, så den får ligga till sig en stund till nu. Tänkte installera 7:40 i den lådan ![]() _________________ //Mikael Jardstam |
Jag har hållit på lite med bilen på sista tiden.
![]() Tog och riktade färdigt de skadade delarna från vintertävlingarna och fick dom grundade. ![]() Sen var det bara lasta och åka iväg till lackeringen. Jag har lagt på grusdäck också för att göra premiär på det underlaget i Sollefteårundan. ![]() Det regnade hela dagen så det blev lite geggigt på vissa ställen ![]() Men allting gick bra och jag har fått två mil grustävling i koppen nu. Mycket roligt! ![]() _________________ //Mikael Jardstam |
Torsdag 29/7 var det rejsdag igen
![]() ![]() Fotograf: Viktor Forsell, http://www.toribass.se Det gick rätt ok tycker jag. Det är ju klart , man kommer ju efter när man har lite mindre att köra med. I vanliga fall brukar man ha häng på nån VOC eller ekonomiare, men det var så mycket acceleration å broms på banan. Blir tydligt när det fattas typ 40 hk :P Men bilden blev fartig ändå ![]() _________________ //Mikael Jardstam |
Liten uppdatering.
Saaben har mest gått vintertävlingar med något enstaka grussprättarrace på sommaren. Det är inte så många (inga) barmarkstävlingar här hemma. Jag gjorde i ordning en ny motor med finare lopp som jag fick att gå rätt bra med bättre mellanregister så det orkade bättre på fyran. ![]() Tyckte att motorn vart tamare efter ett tag och mycket riktigt hade den tappat kompression. Jag oroade mig över att jag filat avgasportarna väl tvära och gjorde dom mer bågformade i överkant. Fick uppgradera resten av portningen också och bilen svarade riktigt bra på portningen trots att kompat blivit lägre. ![]() Dessvärre brände jag en kolv i Vännäs på en fartsträcka som gick mest på fyran i full kareta. ![]() Det var bara att lägga i den gamla motorn igen som stått som reserv. Jag misstänker att bränslepumpen ger för lite bränsle till den här motorn när man kan stå på hela tiden utan avslag. 1l/min är kanske för litet? ![]() I nuläget står den precis som i vintras, så det börjar bli dags att titta till den. Jag skulle behöva se över kylningen, den går nog så varm på sommaren. _________________ //Mikael Jardstam |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6 besök senaste veckan (33819 totalt) |