Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (39850 totalt) |
_________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Re:
Kanske kan testa inom en ganska snar framtid.. du vet väl att det är större koppling 215mm på dom svänghjulen. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
börjat skruva med motorn. bara massa strul känns det som.
dom tillsynes identiska spridarna saknar spåret som mina låsklipps använder ![]() Min 9-5 aero turbo passar inte på det köpta turbogrenröret (samma hålbild men fel ändå) Jag saknar 1 skrapring till oljeringen till en av mina wössner kolvar (blind tyskjävel) annars går det väl bra > ![]() _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Re:
ja då är det dags att börja skruva lite igen när dom kommer, måla blocket till att börja med och det går ju att göra nu,har sett att dom tagit bort gjutvårtan där oljereturen från turbon är tänkt att monteras, sitter på f7p men inte f7r ![]() ![]() _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
|
||||
Re:
haha jo motorn skall väl inte allt för lång tid att sätta ihop men resten känns lite jobbigare, det blir R19 16S upp till sviestad _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Re:
ja det kommer, skall bara få en sats kolvringar till så börjar jag.. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
_________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Ser bra ut! Går det att köra Clio Sportlådan mot de äldre Renaultmotorerna också? Dvs R5GTE, Clio 16v Volvo B18FT?
Är skeptisk till hur länge min låda kommer att överleva så en Clio Sport lådan kan ju karnske vara en uppgradering... _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Re:
Är ingen utvändig fysik skillnad på min meganemotor och en clio16v motor är samma växellådsfästen och oljetråg...skall du sätta jc5 lådan på en motor som har plåt tråg original (R5 ) så behöver du byta det till ett alutråg från tex clio lr 19 16v lr megane,då oljetråget är skruvat i vxllådan på dessa.. annars passar det bolt on går tex köra gtelådan på megane motorn, men då hade jag bytt till plåt tråget på megane motorn istället. och skall du ha en cliosport låda måste du ha en jc5-089 (fas1) som har den mekaniska hastighetsmätaren, dom nyare har det via abs. Tror att växellådans hållbarhet lite beror på hur man kör åxå, men visst dom är inte gjorda för hur mycket vrid som helst, men K-tec säljer 300hk kit till clio sport och dom kör man med orginallåda frågan är hur länge.. ![]() finns ju förstärkningar till gaveln men det kräver att man river lådan och bearbetar lite på den för att få dit förstärkningen.. en clio har väl runt 200Nm orginal ? Får väl se hur mycket vrid min låda gillar 250hk blir det väl iaf så vi får se vad det blir för vrid, vi har ju hyffsat lätta bilar åxå. Annars får man väl göra som en del i england montera vw lådor som tydligen skall palla en del, har sett en 500hk R5 som har en sån _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Walbro pump hemma.
Sedan har jag fått ett riktigt bra pris på ett Helix kopplings kit med förstärkt tryckplatta och sinterlamell pga litet problem med mina vevstakar som jag löst själv.. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (39850 totalt) |