Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3563 besök totalt |
CARKINGS KONBANEKÖRNIG 25 APRIL!
Den 25 april är det dags för säsongens första konbana! Liksom förra året kommer körningen att äga rum på Bivaröds flygfält. Banlayouten kommer att vara liknande den som användes under fjolåret. Körande bilar kommer att delas in i klasserna FWD, RWD och AWD. Konbanan körs enligt SBFs regler. Tiderna som gäller är 8.45-17.00. Pris för körande är 200kr + 150kr för PR-licens. Är du betalande medlem i Carkings betalar du 150kr + 150kr för PR-licens. observera att SBF-licens gäller. Du kan lösa en SBF PR-licens på plats! Hjälm, heltäckande kläder samt presenning under bilen när den står i depå gäller för alla körande. ANMÄLAN GÖRS INNE PÅ CARKINGS FORUM OCH ÖPPNAR DEN 1 MARS! www.carkings.se ![]() _________________ Pelle Wagner |
||||
Ja och ni som ska köra ni kanske känner nån som kan tänka sig att hjälpa till som funktionär om dom nu ska vara där och titta ändå
_________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||
Re: CARKINGS KONBANEKÖRNIG 25 APRIL!
Kör ni enligt SBF konbanereglemente? http://web.sbf.se/regler/up/13/KB_Ko |
||||
Går det anmäla sig utan att registrera sig på forumet?
Känner att jag inte har något ut av att vara registrerad på forumet... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Lars: Stämmer bra det. Står i början av tråden
![]() Nillet: Anledningen till att vi har anmälningen inne på vårt forum är att vi lägger upp info och annat som är bra att veta där angående evenemanget, så ja, det måste du. _________________ Pelle Wagner |
||||
Re:
Nja det står SBF's regler... Och konbana har ju körts på lite olika sätt inom SBF's ramar och regelverk i olika sammanhang. Jag tänkte mer på om ni följer de specifika konbanereglerna http://web.sbf.se/regler/up/13/KB_Ko Där har man ju en begränsning på 80km/h maxfart om jag minns rätt. (=aldrig åka på trean) Jag har förstått att många tycker att det är trist att köra konbana på SBF's premisser... (Själv har jag dock inget emot knixiga & långsamma konbanor, oförskämt kul). ![]() Många med stort ego (och stora turboaggregat) fnyser dock åt så låga hastigheter... Därav min fråga... ![]() Kul arrangemang! ![]() Fler slalomrejs åt folket! ![]() |
||||
Re:
Körs det inom SBF och med bilar utan vagnbok så är det slalomreglerna som gäller med max 80km/h _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Banan som vi körde med förra året kommer (som det ser ut nu) vara av liknande slag även i år. Vi har hämtat inspiration från bilsport superstage bana, dock så är banan inte lika lång och därför är inte hastigheten så hög heller. Anledningen till att vi inte kommer att göra några större förändringar med banan är för att vi fick väldigt bra respons på den av de körande under fjolåret
![]() Det är med andra ord inte parkeringskörning vi snackar om, utan en rakare och lite snabbare bana ![]() _________________ Pelle Wagner |
||||
Här ser ni dragningen så som den var förra året, en rolig runda som jag dock aldrig fick något vidare flyt i men det skyller vi på mig
![]() http://www.youtube.com/watch?v=sNSUc (och jo glasögonen var med där oxå ) _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Tack för visningen Johan ![]() ![]() _________________ Pelle Wagner |
||||
så nu är det inte många veckor kvar så skynda er att anmäla er till konbanan och funktionärer är välkomna
_________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||
kom igen nu första körning är nu på söndag och det blir premiär med den nya tidtagningen
||||
Hade gärna kommit igen, men bor nu i Gbg och då är det lite för långt att åka.
Håller med om att det var toppen förra året. ![]() Hoppas den nya tidtagningen funkar fint. Skönt att allt timmer är borta. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Tackar tackar! Riktigt kul med positiv feedback på nystartade saker ![]() Allt timmer är borta i år så det är riktigt gott! Tidtagningen är testkörd och fungerar utmärkt ![]() Nu hoppas vi bara på vädret... BTW, vilken nitlott ang. gbg ![]() _________________ Pelle Wagner |
||||
Re:
Men jag har ju redan anmält mig. Det gjorde jag en timme efter anmälan öppnades. ![]() ![]() ![]() Ska bli kanonkul detta. Aningens synd att det är på en Söndag och inte en Lördag men det blir nog finfint ändå! ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3563 besök totalt |