| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
vilken storlek bör man välja av uniball till styrstag
|
1450 besök totalt |
|
ska bygga nya styrstag och undrar vilken storlek som är att föredra för att de ska hålla
funderade på M14 men det skulle passa fint om med m12 men hur stark är en sån? finns det nån regel som man bör hålla sig till? sen tips på vart jag köper fina uniballs till bra pris har tidigare köpt motorsport lager av meckomove men dom är så klumpiga och inte lika smidiga som andra lager jag ofta ser på race bilar _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
|
Re: vilken storlek bör man välja av uniball till styrstag
Jag använder Mecmoves standardsortiment M12 HD till styrstag då dom passar perfekt till spindeln på BMW'n och har inte haft sönder nån ännu. Aven fast jag har krökt ett par stag så har inget länkhuvud blivit glappt ännu. Det finns ju en smalare variant men då blir dom lite mer avlånga istället. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re: vilken storlek bör man välja av uniball till styrstag
M6 eller större.
2,5 -> 4,2 Mp. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1450 besök totalt |