Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Växellådsdrev?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (6195 totalt)
Ken-1
Finland
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Mats Friberg skrev:
När jag var i kontakt med Jörgen angående en förstärkt växellåda till min 9000 nämnde han något om att han höll på att ta fram en låda till og900 med bredare kugghjul och utan synkringar. Dock är det väl inget som han skänker bort direkt

Åtminstone för min del så var det priset på de befintliga "förstärkta" lådorna som gjort att man vill ta fram en egen. Men det lutar nog mot att det blir byte till bättre/nya lager, endast nya kuggar till ettans växel (lång etta=manligt ) sen får man se hur länge det håller.

Tack för all hjälp.

Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003

Har kollat med speedpart, en drevsats för gatan går lös på priset på rallysatsen + ca 15000 i extra kostnader för specialjobbet. Dyr hobby man har.

Då kan man lika gärna bygga om en Volvo eller annan bakhjulsdriven bil med Saab 2.3liters + Trionic.

Talade med vxl-jörgen för minst ett år sedan och då var det på gång, liksom en lamelldiff.
Men, ska man få något gjort på den fronten får man nog stå och banka på garagedörren
med sedelbunten som betalar kalaset.
Marknaden för dylika specialövningar (läs: gatbilsapplikationer) är nog så begränsad
att den huvudsakliga arbetsmödan läggs på mer inkomstbringande verksamheter.

Annars skulle jag inte tacka nej till en fet rakskuren drevsats med dogbox.
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

Ken-1, vi på firman kan tänka oss att ta fram drevsatser om det finns backup från er sida med ritningar och verkliga intressenter inte bara snack och sen till kritan så köper ingen.

Du bor visst i jakobstad?, där har vi en sommarstuga, kanske ses på sommarn då?

Finland
Här sen Jan 2004

Trådstartare
kid skrev:
Ken-1, vi på firman kan tänka oss att ta fram drevsatser om det finns backup från er sida med ritningar och verkliga intressenter inte bara snack och sen till kritan så köper ingen.

Du bor visst i jakobstad?, där har vi en sommarstuga, kanske ses på sommarn då?

Som jag tidigare sa så är jag intresserad av att göra det själv/vara delaktig eftersom det skulle gå att få bokfört som praktik vilket jag måste ha i den skola där jag går nu. Men tack för erbjudandet.

Visst bor jag i Jakobstad, var har ni sommarstuga? Ådön kanske eller ute i skärgården? Jag antar att du kör hit med 911:an då eller . Men visst kanske vi syns i sommar. På återseende som dom brukar säga...

Allmänt banåkaforum
Växellådsdrev?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (6195 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande