Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (6195 totalt) |
Åtminstone för min del så var det priset på de befintliga "förstärkta" lådorna som gjort att man vill ta fram en egen. Men det lutar nog mot att det blir byte till bättre/nya lager, endast nya kuggar till ettans växel (lång etta=manligt ![]() Tack för all hjälp. _________________ -Kenneth Hellman- -Jakobstad, Finland- |
||
Har kollat med speedpart, en drevsats för gatan går lös på priset på rallysatsen + ca 15000 i extra kostnader för specialjobbet. Dyr hobby man har.
![]() Då kan man lika gärna bygga om en Volvo eller annan bakhjulsdriven bil med Saab 2.3liters + Trionic. Talade med vxl-jörgen för minst ett år sedan och då var det på gång, liksom en lamelldiff. Men, ska man få något gjort på den fronten får man nog stå och banka på garagedörren med sedelbunten som betalar kalaset. Marknaden för dylika specialövningar (läs: gatbilsapplikationer) är nog så begränsad att den huvudsakliga arbetsmödan läggs på mer inkomstbringande verksamheter. Annars skulle jag inte tacka nej till en fet rakskuren drevsats med dogbox. |
||
Ken-1, vi på firman kan tänka oss att ta fram drevsatser om det finns backup från er sida med ritningar och verkliga intressenter inte bara snack och sen till kritan så köper ingen.
Du bor visst i jakobstad?, där har vi en sommarstuga, kanske ses på sommarn då? _________________ Kör cheva numer. |
||
Som jag tidigare sa så är jag intresserad av att göra det själv/vara delaktig eftersom det skulle gå att få bokfört som praktik vilket jag måste ha i den skola där jag går nu. Men tack för erbjudandet. Visst bor jag i Jakobstad, var har ni sommarstuga? Ådön kanske eller ute i skärgården? Jag antar att du kör hit med 911:an då eller ![]() ![]() _________________ -Kenneth Hellman- -Jakobstad, Finland- |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (6195 totalt) |