| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Motortransports-lösning UK -> SWE
|
1738 besök totalt |
|
Tänkte köpa på mig en reserv-motor till Elisen (VVC), motorerna finns för ebay.uk för ~ 4 ksek (4 cyl ~80kg) Någon har erfarenheter av importera/transportera motorer ? - Ca pris ? - Packnings-lösningar - Bolag som sysslar med detta ? ( DHL, UPS) ? Tack _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
|
du kan ju alltid kolla om det är någon lokal firma nära dej som tar grejer från england och kanske åka snålsjuts
och bara betala för internfrakt i england men samtidigt brukar det inte vara väldigt mycket skillnad att låta paketet åka hela vägen direkt till sverige spontant är ups outstanding ..men dyra kolla med fedex ,dhl , TNT m,m se till att ta en adress som dom skickar till där du eller någon annan kan ta imot paketet dagtid ex arbetet annars får du väll boka en flygstol med rayan air .till motorn ..är nog det billigaste
_________________ Torbjörn Andersson |
||||
|
När jag skulle "flytta hem" efter skola i England kollade jag div lösningar. Billigaste sättet att få hem mina 135kg flyttgods var att betala övervikt på SAS i samband med att jag flög hem. Kostade typ 3000kr har jag för mig. Allt annat var över dubbelt så dyrt. Jag hade ca 1kubikmeter grejor.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Japp
Du hade någon låda som 'checkades' in ? Annars kanske man kan ta den i delar i bagaget om delar ned den , motorn delad kan nog komma ner på två personers bagage /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
|
Re: Motortransports-lösning UK -> SWE
Har du inte överdrivet bråttom och inte ska ha mer än 7-8 motorer kan jag säkert frakta dem till Sverige. Annars är det väl att lägga dom på pall, givetvis helt tömda på kylvätska, oljor etc. Kan bli dyrt om det börjar rinna ut olja på fel ställe. Schenker är nog vettigt prissatta. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re:
Inte en låda, köpte en billig tyg-resväska som jag fyllde, plus två rejäla resväskor och nån mindre låda också tror jag. Det finns max-mått för flyget och troligtvis per grej ett maxvikt när jag tänker efter. äh, var nog ingen bra idé, men ett exempel på att normala fraktbolag är dyra. Varför inte bara ta lite "semester" med bilen och tjejen och på väg hem hämta upp maskin och lägga i bakluckan?
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Med fraktbolag hänger allt på avtalet....
Som privatperson hopplöst dyrt... Har du ett bra avtal löjligt billigt... Som exempel på mitt jobb hade vi en rejäl laddning med grejor som skulle till dubai lite pronto vi dealade med fraktbolagen vilket slutade med att vi fick flygfrakt hämta växjö tisdag eftermiddag nere i dubai för utlämning torsdagen eller fredagen beroende hur dryga tullarna där nere var... Priset per TON 10.000:- sek i runda slängar om jag inte minns fel helt sjukt anser jag......... Funderar fortfarande på att bygga en låda till bilen för att ta en repa på banorna i dubai..
_________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||
|
Jag fick en CA18 motor skickat dill mig från Shettlandsöarna
Betalde 80 pund för motorn och 250 i frakt... Blev billigare än att köpa en i Sverige. Killen jag köpte motorn av fixade frakten på en halvpall. Tror kalaset vägde 115 kilo. _________________ Street Triple RS -18 |
||||
|
Re:
Nice Vilken firma använde du ?
_________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
|
Re:
Tyvärr minns jag inte. Var inte jag som fixade med frakten. Men jag tror det var någon mindre firma i UK och sen blev det levererat av DHL till mig i Sverige. _________________ Street Triple RS -18 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1738 besök totalt |