| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vilka broms skivor skall jag välja? 355/356mm
|
1210 besök totalt |
|
Nu skall jag börja bygga nya bromsar till min BMW E46, Har 8-kolvs brembo ok med Ferodo belägg DS 5000 (mycket hårda belägg) Jag söker efter en skiva som klara hård bankörning, har du några tips? Har kollat på PFC och AP skivor men vill höra från er andra kuninga personer. Mvh Leif |
||||||
|
Re: Vilka broms skivor skall jag välja? 355/356mm
Är det verkligen så de heter (jag har aldrig hört talas om dem)? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Hej!
Jag åker med PFC 350/34 med slits (Porsche dim) och Brembo (Porsche GT2) 6 kovs ok på min BMW M3 E36 med PFC: belägg, för tillfället 06 som är ett belägg nånstans mitt emellan 01-sprint och 97 -långlopp och det fungerar aldeles utmärkt. Har kört flera uppsättningar PFC skivor dock inte i denna dimension och det har varit väldigt bra prestanda. Så jag kan varmt rekomendera PFC som många andra :-) _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
|
Det skall vara DS 5000 |
||||||
|
Re:
Tack för svaret skall fundera, någon mer som har tips? Mvh Leif |
||||||
|
Jag trodde att det var de' som senare bytte namn till DS2.11, men du säger att de är hårda?
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Någon som har bra tips var man kan köpa skivor? Jag söker efter 356x32mm med beläggyta (svepyta) på 51mm Behöver hjälp nu!! Mvh Leif |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1210 besök totalt |