Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1285 besök totalt |
Sturup Raceway spårval
Någon som har kommentarer om spårvalet på Sturup som jag fått? Det finns ingen text än, är det kanske någon som känner banan bra som skulle kunna tänka sig skriva lite? https://rejsa.nu/bana_info.asp?sturu (klicka på banskissen!) _________________ ![]() |
||
Jag tycker det sämmer men upplever att man kan ta ravinen på två olika sätt beroende på hur man tar
90 graders högern. |
||
Är inte så erfaren förare men vad jag har lärt mig så kan ravinen tas på två sätt:
ANtingen så dycker man in och gör högern före så rak som möjligt. Krävs dock att man har hyffsat stark bil så att man inte förlorar för mycket i uppförs backen. Med en svag bil så är nog tipset rent teoretiskt att köra som beskrivningen. Varför inte gå in så nära innern så mycket som möjligt i dammsvängen?? /Ted |
||
Tänkte jag också på, det kan väl inte finnas någon anledning till att aldrig tangera innerkanten i den kurvan? (om det inte är extremt dålig asfalt där) _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Lite OT men du skulle inte kunna göra schyssta skrivbordsbilder av dom? Så man har nått att drömma tillbaka till i vintermörkret ![]() f.ö. kommer jag att köra lite på sturup i sommar så jag är väldans intresserad av spårval... ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Läs texten som magnus lagt in till spårvalet ![]() Tittar ni på spåret så ser ni att man visst tar och touchar apex(åtminstonde efter att Magnus rättat bilden lite=), bara väldigt sent. Bara för att kurvan slutar på ett visst ställe och blir raksträcka betyder inte att man skall sluta svänga där. Kollar man noga inser man att man i princip kör en enda sammanhängande kurva hela vägen från ingåmgen till dammkurvan till bromspunkten inför publikhårnålen. Då hamnar apex rätt naturligt. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1285 besök totalt |