Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
förgasarkonvertering av k-jet golf
2 besök senaste veckan (2078 totalt)
johannes__
Alingsås / Strömstad
Här sen Sep 2006

Trådstartare

hej! håller på att förgasarkonvertera min golf mk1, sitter k-jet på motorn orginal. Har dragit nya bränlseledningar (2st 8mm), på tanken är det olika stora anslutningar, typ 10mm och 12mm, finns det några övergångar att köpa för att få ihop detta? Sen tänkte jag köra med en facet red top pump i motorrummet och sen vidare till en tryckregulator, någon som vet nån bra regulator med uttag för retur? eller vart sätter jag returledning lämpligast annars? helt ny på allt sånt har så e tacksam för svar..

mvh johannes

AxelT

Här sen Jun 2009

Ingen hjälp för dig, men varför? Vad är fördelen med förgasare?

Jag vet inget om det, därför jag frågar.

Eslöv
Här sen Apr 2006

golf 1 med k-jetronic = gti

svårt att trimma k-jetronic så att det blir riktigt bra.... samt blir oftast fler hästar med gasare.
anledningen är att tratten/konan som massflödesmätaren sitter i är svarvad för originaluppsättning. Förändrar man bränslebehovskurvan (trimmar) kan man bara höja och sänka originalbränslekurvan för att kompensera.
Att kjetronic ger mindre än gasare beror åtminstone delvis på att luftmängdsmätaren stryper rätt så mycket.

åtminstone golf/jettaII 1.8 förgasarmotor har regulator, mitt minne säger att det var med retur.

Det sägs att holleys ställbara regulator lätt kan byggas om för returledning... då slipper man oroa sig för begränsningar i flödet i alla fall

Karlshamn
Här sen Aug 2005

Re: förgasarkonvertering av k-jet golf

jag har me en golf som jag bygt om från k-jet till förgasare
om det är weber eller dellorto förgasare du tänkt köra med och använda en facet redtop så behöver du ingen bränsleretur, weber ska ha runt 0,30 bar och dellorto max 0,20 så inga höga bränsletryck så du behöver inte ha några special kopplingar av flygplanstyp heller, dra vanligt 8-10mm bränslelednig fram till en filterking regulator och sätt facet pumpen bak vid tanken.

men innan körde jag med orginal bränslepump från k-jet och original bränsleledingar fram sen precis innan anslutningen till filterking tryckregulatorn så satte jag ett t-rör till returen, funkade me kalsbra

MVH Henric

Johannes Andersson skrev:
hej! håller på att förgasarkonvertera min golf mk1, sitter k-jet på motorn orginal. Har dragit nya bränlseledningar (2st 8mm), på tanken är det olika stora anslutningar, typ 10mm och 12mm, finns det några övergångar att köpa för att få ihop detta? Sen tänkte jag köra med en facet red top pump i motorrummet och sen vidare till en tryckregulator, någon som vet nån bra regulator med uttag för retur? eller vart sätter jag returledning lämpligast annars? helt ny på allt sånt har så e tacksam för svar..

mvh johannes

volvo 242 Grp H Rallybil

http://www.hlm-motorsport.se
Citera
johannes__
Alingsås / Strömstad
Här sen Sep 2006

Trådstartare
okej kanon då sätter jag pumpen bak och regulatorn fram och skiter i att använda returledning då? hur gjorde du vid tanken ? är väl 8 mm anslutning på pumpen och utloppet från tanken är väl 10 eller 12mm ? finns det några bra övergångar att köpa? tack för hjälpen !

Stiffmeister
Karlshamn
Här sen Aug 2005

japp, precis
jag har skullfylld tank i bagaget på min.
men kg trimning säljer övergångar från 10-8mm

MVH Henric

volvo 242 Grp H Rallybil

http://www.hlm-motorsport.se
Citera
Skruva banåkabil
2 besök senaste veckan (2078 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande