Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Påbörjat roadsport bygge. Miata 1.6 NA 90a
833 besök totalt
myrando
Örebro
Här sen Sep 2005

Trådstartare

Tänkte sälja mitt påbörjade projekt på grund av tappat intresse.

Bilen i sig är en 1.6a från 90. gått en bit över 18000mil. Det är en gammal bil och därefter är skicket inte hellt 100 när det gäller lacken. men inga större skador bortsett från framskärmen på vänster sida som är bulad och har lacksläpp.

Undertill ser den helt okay ut. visst finns det ytrost på några ställen men för sin ålder tycker jag den är riktigt fin. Finns inget man måste göra nått åt dom närmaste åren i alla fall.

Det som är gjort med bilen är att en CC båge är monterad. men ej svetsad. (dvs skruvade med förstärkningsplattor).
Sitter XYZ coilovers på bilen.
Extraktor grenrö sitter monterat.
Har försökt lätta bilen så väldigt mycket prylar är bortplockade men det mesta ska finnas kvar.
t.ex ingen dämpningsmatta kvar i hela bilen
Sitter en växelindikator med shiftlight monterad.
Bilen står nu på 14" plåtisar med vinterdäck.

Det jag även har liggandes är:
orginal stötdämpare
XYZ 303mm bromsar runt om med nästan helt nya skivor och belägg.. 6kolv fram 4kolv bak. (DYRA SAKER)
En uppsätting extra 16" fälgar
En uppsättning 16" fälgar med sommardäck på.
Sparco sprint V stol (dok trasig in fästning under till.. sido montering funkar utmärkt)

Bilen besiktigades den 19/3. Underkänd pga avgasvärden. beror nästan garanterat på att avgassystemet hade flera små-läckor. Samt avsaknad av triangel och en trasig glödlampa.

Kortfattat vad som är fel.
Avsaknad av avgassystem från katten och bakåt.
bulor och lacksläpp på fram skärm.
Besiktiga (borde inte vara något problem med ett helt avgassystem).

Utöver det är det bara tuta o köra.

Eftersom det är rätt dyra grejer på bilen i form av bromsar och coilovers så kan vi sätta ett pris på 40k om det hämtas på plats som den står.

Går utmärkt att skicka bud via PM. t.ex om ni vill köpa bilen men utan vissa delar.

Hoppas inte annonsen blev för luddig.

Lite bilder finns på http://www.garaget.org/?car=192419

833 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande