Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (6943 totalt) |
Re: 2010 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX
![]() Får hoppas stallen börjar bli varma i kläderna till detta rejset så det blir lite mer kamp istället för att bara försöka spara så mycket däck och motor som möjligt. (Det är väl iofs trenden detta året så lite åt det hållet får man nog stå ut med ändå) Ska bli intressant att se om red bull och ferrari kan hålla sin överlägsna ställning eller om fler team kan börja komma ikapp... har fortfarande lite hopp om att schumi kan få fart på mercedes och kanske kunna bjuda upp till dans lite senare under säsongen. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||||
Re:
![]() |
||||||||
Re: 2010 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX
Det finns de som verkar klara med analysen redan angående Skomakaren: http://www.formula1.com/news/intervi _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Re:
![]() ![]() Fast så jäkla slött körde de ju inte. Däremot helt utan risk , verkade nästan avtrubbade. Lite WTCC-känsla var det. Hoppas på bättre , tajtare och mer attackrejs nästa i Australien. Får inte bli parodi i F1 som i WTCC. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Re:
Tendens att denna tråden också är på väg att balla ur? Släpp det gamla för det här är en helt annan tråd ![]() |
||||||||
Re:
Som de flesta av oss minns fick nästan samtliga team enorma bekymmer med däcken under racet. Det ena däcket var 3-5sekunder snabbare per varv. Då hade de väldigt lätta bilar jämfört med vad de har i år. Speciellt intressant när det är "SS" & "M" som kommer brukas då banan är för hal för att köra "H" blandningen. _________________ Mikael Rosencrantz |
||||||||
Re:
Confirmed: http://www.youtube.com/watch?v=DKf3Q _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||||||
Re:
![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Re:
De kör på enhetsdäck, det är nya bilar för i år som är tunga vid start och lätta vid målgång. Klart det kommer att bli problem men däcken är detsamma för alla team. Ska bli intressant om de litar på att de kan köra in tidsåtgången för ett extra stopp eller om det blir eco-driving som ska plåga även detta lopp. _________________ Anders Hansson |
||||||||
Re: 2010 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX
Herr Lauda är en av få som kan komma med sansade analytiska bedömningar. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||||
Re:
Jo, alla nya regler visade sig i förra loppet. De kör på enhetsdäck, men har 2olika blandningar de måste köra på varje race. I första racet hade vissa bekymmer med däcken men ansåg inte att det var värt att gå i depå, då skiljde ca 2-3sekunder per varv mellan nya och gamla däck. Australien är hårdare mot däcken vilket förra året visade sig tydligt, frågan är då om "eco-driving" är möjligt eller om däcken kommer ta slut på samma sätt som förra året då däcksreglerna var identiska med de som är i år. Vad tror ni andra? _________________ Mikael Rosencrantz |
||||||||
Tror faktisk dom tjänat på att byta däck redan i första rejset då det inte tog mer än
6-7 varv att köra in ett depåstopp. Med friska däck i slutet & lite soppa i tanken skulle det närma sig kvaltider som var många sec per varv snabbare är de tider de lyckades med sin "eco" driving . _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
Jag håller med. Några hade definitivt tjänat på ett däckbyte i slutet! ![]() Lär bli vanligare med snabba stopp för nya däck i några lopp gissar jag iaf. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Re:
Är också med på samma lina... tror dem flesta stallen körde på säkerhet under första loppet för att se var dem låg och hur dem nya reglerna funkar i race-pace... men nu när dem känt av läget lite så kan det kanske bli mer spel med taktik och chansande. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (6943 totalt) |