| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Slicks i 15" vilka finns....
|
1 besök senaste veckan (1480 totalt) |
|
Hejsan... Jag vill ha tag på slicks i 15" till säsongen har hittat dunlop och michelin som alternativ just nu finns det några andra som är att beakta??? Michelinen går tvärbort då prissättningen är ett skämt skrev inte ens ner priset över 24000:- för ett set..... Dunlopen är okej prismässigt ändån..... Finns 2 bredder och ev olika gummiblandningar samt olika stommar.... Jag har ingen vidare pejl på slicksen vore trevligt med några inputs om någon har... 200/580 15 var det jag tänkte på med "crossply" troligen mjukaste gummiblandningen... Sen fanns det radialdäck med då även i 225/580 15... Men jag tänkte gå på crossply 200 bredden vad tror ni är dte vettigt tänkt bilen det ska sitta på är min i projekttråden 450hk 850 kg raceskick lite mer vikt bak än fram kanske med extravikten 60 bak 40 fram.... Ska man gå på en hårdare blandning bak??? HAr ju innan åkt toyo 235/50 runtom som funkat bra tycker jag men dom blir ju mer stressade bak helt klart..... Tips och inputs tack....
Mvh _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||
|
200/580-15 är ju vad jag skulle kunna tänka mig på Miatan om den nånsin fick motor att passa i Modsport
Avon har ju lite att välja på. Diagonaler behöver ju inte så mycket camber. http://www.bmtr.co.uk/crossply.htm http://www.bmtr.co.uk/radial.htm Det finns ju lite bredare om du går ner i diameter lite. Kanske funkar det bättre med nån tum bredare bak och samma gummiblandning (för att jämna ut slitage/grepp), du har väl lätt motor så du på lite bakvikt? Men vilka slicks som fungerar bäst för dig är ju lite svårt att veta, men Sevens och Avon är ju ingen udda kombination generellt. |
||||
|
Niklas- du kan inte jämföra min bil med andra sevenbilar det är tämligen ganska ointressant då jag har dubbla effekten osv.....
Jamen det finns inga bredder att vraka bland.... Mindre camber känns ju bara som om det borde vara sämre jag har ju möjlighetten till 3 grade rbak på stela axeln och fritt helt fram...... Mindre diameter är bara att glömma jag har stora bromsar med..... _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||
|
Re:
Vad menar du med det? Även på diagonaldäcken så utvecklas dom varje år iaf på dom större märkena. Kör själv på AVON crossply och där kommer det nya stommar och gummiblandningar varje år. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
Jag menade att det kan vara värt att leta efter ett däck som nyligen eller nu används i en racing klass & inte ett däck som slutade utvecklas för länge sedan. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Jag menade ytterdiametern naturligtvis, du har ju redan sagt att du kör 15" (och då självklart av en anlending, inte för att det är "snyggare" ).
275/570R15 bland Avon radialslicks borde väl passa fint bak , får du temp i rätt gummiblandning så bör det inte bli så överstyrt.
|
||||
|
Fanns ju en hel del avon där men det känns alltid lite osäkert med leveranser från utlandet mitt i säsongen dunlop killarna lovade levernser snabbt mitt i säsongen men det ska övervägas priserna är ungefär detsamma....
Men jag har tänkt mig att ha ganska hör profil på däcken är det galet??? Vill försöka få bilen att vara lite snällare på gränsen på det viset är min tanke stämmer det eller är jag snurrig??? _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||
Du har fel storlek, Michelin 13" kostar ca 9000kr för ett set .
|
||||
![]() |
Däck för banåka
|
1 besök senaste veckan (1480 totalt) |