Påffe 944 2.5 8v rasad motor med kringutrustning + tank
Jag har en rasad 944 2,5 8v motor till salu.
Det som rasade på den var att ena kolven försökte titta ut genom oljetråget så jag antar att bottendelen kan vara material för ett bojsänke (antar att ena loppet har fått en repa, men vet inte). Toppen vet jag inte om den klarade sig, men jag lyfter på den om någon är intresserad.
Motorn säljs med allt (hoppas jag) runt omkring så som den ser ut när man lyfter ur den ur bilen:
* Insug
* Grenröret
* Startmotor
* Generator
* Databox
* Tändspole
* Luftmängdmätare
* Kortat stag till generatorn för bilar som har fått AC'n borttagen
* Alla givare (men jag är sugen på att sno den kombinerade oljetrycksmätaren till en annan motor)
* Kabelstammen har tre klippta kontakter
* Svänghjul, koppling, tryckplatta
* 3 kolvar och vevstakar kanske är OK
* osv..
De motordelar som har datummärkning på sig är märkta -85 och -86. Bilen är från början en -82'a men så mycket är bytt och ändrat på den så att det är en riktig bastard (det enda som jag har hittat som är märkt -82 är bränsletanken).
obs, ingen transaxelkåpa (den delen som sitter bultad i transaxelröret och motorn över kopplingen). Vakumslangar och vattenslangar är också bortplockade. Jag lyfte på insuget för ett tag sedan och råkad tappa en bricka ner i inloppet till en cylinder, men det är knappast det största problemet...
Just nu är den mest ivägen, lägg ett bud om någon är intresserad av den. Säljer helst allt på en gång istället för att sälja kringutrustning då och då. Jag tittade lite snabbt på vad andra begär för delar och detta verkar vara lite riktpriser:
* Insug 800 kr
* AFM 500 kr
* Startmotor 500kr
* generator 500 kr
* 944 N/A grenrör 300 kr
Paketpris på ALLT är BETYDLIGT billigare än det ihop!
Motorn står och skräpar i södra Stockholm, skicka PM eller svara här om intresse finns.
Det finns även plasttank till sen 944 om någon vill ha en sådan.
Prylar som ingår: