| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Drivlina C20LET, F28 + fördelningslåda (Opel Calibra T)
|
1398 besök totalt |
|
Hej om jag får ett bra bud kan jag tänka mig att sälja en komplett drivlina från bilen på bild nedan. C20LET * 17' mil kanske Motorn köptes efter att den som fanns i bilen hade rasat och jag minns inte hur mycket den hade gått innan.
* säljes med EDS phase 3 databox, dvs med vred i kupen där du kan välja effekt och högsta läget skall ge 315hk med FMIC (enligt EDS, det verkar vara något lägre när man kollar på bilar som har körets i bromsbänk). Jag har ej provkört med den databoxen men det tar inte många minuter att byta. Jag har kört med en databox med Enemchipp så länge motorn har suttit i bilen. * Grenröret köpt renoverat av någon norsk firma så det är garanterat fritt från sprickor. Det har sedan gått ~130 mil och ~12 rundor på Emmaboda SS. * Motorn läcker ingen olja bortsett från att jag inte fick oljetrågspackningen 100% tätt när det byttes. Diverse packningar och o-ringar har bytts. * Lite slammer från lyftarna vid uppstart av kall motor, som det brukar vara * original IC följer med, vid RIKTIGT bra bud kan Evo6 IC med tryckrör gjorda av PeterG följa med. F28 Ja... en F28'a. Fördelningslåda Som fungerar... Modell -93'a, dvs den med tempsäkring men där säkringen måste bytas efter att den löst ut. Allt sitter i bilen just nu (utom EDS databoxen) och kan startas upp, monterar jag tillbaka huvudcylindern så kan man tom provköra. Ge bud om någon är intresserad på motorpaketet som det lyfts ut ur bilen, original IC, kylare mm följer såklart med. Mer frågor besvaras här eller via PM. Vill någon ge bud på hela bilen så går även det bra, skicka isåfall pM för mer info. Tråd finns här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Värt att nämna är en smärre incident med ett dike vilket resulterade i att höger framskärm och sparklåda bör bytas om man vill slippa se lite bucklig plåt och en fälg blev repig(are). Bilen är rak, går igenom besiktningen, och framskärm samt ny sparklåda finns. Bilen finns i mörkaste småland (Ljungby) och kan endast tittas på en helg efter överenskommelse innan. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
![]() |
SÄLJES
|
1398 besök totalt |