| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
MB 190E Sladdrig växelspak, långa lägen, Åtgärder?
|
15142 besök totalt |
|
Ja just det ja.
Now am I with you. Jo den kulan var som sagt ganska skadad, så den fick sig en rejäl renovering och slutligen polerade jag upp den för bästa glid mot delrin fodret i plasthållaren. Nu är det fiiiint igen.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
tjo.. har hämtat tilbaka grejerna från herr franzén..
Men väl hemma i garaget kom jag ju på att jag inte har meckat i sär stället (spakeriet) därav inte en susning av hur dem små armarna i stället satt monterade!? (dem som senare petar på pinnarna fram till lådan!) Någon som har en skiss? I vilken årdning sitter vilken arm åt vilket håll? och var sitter spänn brickorna (ser ut som låsbrickor på franzéns bilder) och dem vanliga släta stålbrickorna? har fixat å trixat å prövat.. men blir inte riktigt klok på detta! Hjälp!
_________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||||
|
Hallå Tobias!
Såg ditt MMS, men mitt batteri är helt slut på telefonen. Ja, vi borde fotat upp allt innan jag rev ner det. Men det är ju så lätt att vara efterklok. Jovani la väl in en sprängskiss som numera inte fungerar.. Det borde finnas fler tycker man. Finns det ingen sajt typ RealOEM som för BMW...? _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
Nu är jag inte Jovani men nog kan jag länka in en bild
Tyvärr är möjligheten att direktlänka från MB-sidan borta, men du kan kolla på www.detali.ru och sedan klicka på Mercedes i vänsterkolumnen så har du motsvarande RealOEM som BMW har. _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||
|
sedär ja.. tackar för den.. åkt hem från garaget nu, men det kommer ju en dag i morgon oxå!
_________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||||
|
aha.. enligt den skall bägge fjäderbrickorna och stålbrickorna sitta på samma sida!
Det förenklar/förklarar ju en del, för jag trodde det skulle vara en fjäderbricka (59) och en vanlig (56) på varje yttersta sida. Då var det väldigt svårt att trä på grejerna med "T- pinnen" (44)
Men jag lyckades iallfall klura ut hur armarna skulle sitta, det va ju altid nått, återkommer i morgon kväll när jag fått mekat i hop och monterat på bilen! _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||||
|
Re:
Inga problem, jag kan borra upp lite sprinthål och slipa av lite material från passaxlarna.
||||
|
Ja har ju glömt att uppdatera här...
Har ju iallafall fått på allt på bilen som det skall sitta! och det är grymmt bra känsla på grejorna nu... inget glapp å sladder i spaken alls.. Har kortat växellägena minst en dec!
Gött att man inte krockar med mittpanel med spaken längre när man växlar till 1/3an! Men guuud va lerigt det var på träningen i lördags!
||||
|
Haha!!
Fy fan va grisigt... Men jag antar att det kan vara en del av tjusningen med rallycross/folkrace också. Ungefär som att åka i mål med lite hängande glasfiber och kolfiber-delar efter tajta fighter på bankörning. Jätteroligt att höra att du är nöjd och att allt fungerar dom tänkt dig.
||||
|
Re:
JAAAAAAAAAAAAA, YES YES YES Tack Figgz
_________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
MB 190E Sladdrig växelspak, långa lägen, Åtgärder?
|
15142 besök totalt |