|
Supramannen
Här sen Feb 2003

24 Mar 2010 20:52
Jag tror både UK bilar och Japs time attack bilar skulle få det svårt att komma under 1,20 på r däck på mantorp ovasätt va dom går på snetterton
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

24 Mar 2010 21:34
Supramannen skrev: | Jag tror både UK bilar och Japs time attack bilar skulle få det svårt att komma under 1,20 på r däck på mantorp ovasätt va dom går på snetterton |
kanske är så, men du tycker inte att jämföra mot btcc och stcc tider ändå ger en ganska bra bild? Eller är de stor skillnad på dessa klasser?
De har tagit rekorden på 3-4 av de 5 banor de kör på i uk..
_________________ //StaffanEdvardsson
|
Supramannen
Här sen Feb 2003

24 Mar 2010 21:45
Birdy_sx skrev: | Supramannen skrev: | Jag tror både UK bilar och Japs time attack bilar skulle få det svårt att komma under 1,20 på r däck på mantorp ovasätt va dom går på snetterton |
kanske är så, men du tycker inte att jämföra mot btcc och stcc tider ändå ger en ganska bra bild? Eller är de stor skillnad på dessa klasser?
De har tagit rekorden på 3-4 av de 5 banor de kör på i uk.. |
Jo visst är det så, vet inte den exakt skillnaden mellan dom men min ex bil är snabbare än en stcc bil och tar man inte det sneaste robin varvet så är det med ett par sec med och min ex bil va mycket mer gatbil än derras så visst är dom snabba inget snack men inte några rymdraketer
Porsche 997 RSR GT2
|
L0FA
Här sen Feb 2004
Trådstartare

24 Mar 2010 21:49
Supramannen skrev: |
Jo visst är det så, vet inte den exakt skillnaden mellan dom men min ex bil är snabbare än en stcc bil och tar man inte det sneaste robin varvet så är det med ett par sec med och min ex bil va mycket mer gatbil än derras så visst är dom snabba inget snack men inte några rymdraketer |
Sen var ju frågan om det gällde tidiga supertourings också eller om det var de lite långsammare nuvarande bilarna, verkar lite oklart.
|
L0FA
Här sen Feb 2004
Trådstartare

24 Mar 2010 21:52
Hur är det med banrekord i racing förresten, måste sättas under loppet i tävlingen va? inte kvaltider?
|
Supramannen
Här sen Feb 2003

24 Mar 2010 21:58
När fursten bil kommer ut så får vi se hur snabb en japs time attack bil kan vara, den komemr ju va snabbare än allt annat i japs väg som byggds i swe så den blir tuff och borde kunna prestera bra
Porsche 997 RSR GT2
|
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

24 Mar 2010 22:26
Supramannen skrev: | Birdy_sx skrev: | Supramannen skrev: | Jag tror både UK bilar och Japs time attack bilar skulle få det svårt att komma under 1,20 på r däck på mantorp ovasätt va dom går på snetterton |
De har tagit rekorden på 3-4 av de 5 banor de kör på i uk.. |
Jo visst är det så, vet inte den exakt skillnaden mellan dom men min ex bil är snabbare än en stcc bil och tar man inte det sneaste robin varvet så är det med ett par sec med och min ex bil va mycket mer gatbil än derras så visst är dom snabba inget snack men inte några rymdraketer |
ofan, ja trodde stcc bilarna va lite snabbare fortfarande. Då är de ju inget snack om att de skulle vara ett jämt race mot rcm subban etc. Ja de var den garanterat, de kallas väll inte ens gatbilar i pro klassen utan de är bara bilar som ska se någolunda standard ut, inga rörram och sedan på toyo däck.
|
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

24 Mar 2010 22:49
Allt handlar om pengar, vilken bil som helst kan bli snabb med mycket pengar.
I swe är det fortfarande (och kanske alltid) mer fokus på europeiska prestandavagnar, alltså kommer de flesta med stor budget bygga på eu bilar.
Att inte japsar skulle kunna bli lika snabba som eu bilarna är ju bara trams snack.
I grand am rockar ju rx-8orna rumpan av porsche cup/rs bilarna, det handlar om budget.
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

24 Mar 2010 23:19
Fastlane skrev: | I grand am rockar ju rx-8orna rumpan av porsche cup/rs bilarna, det handlar om budget. | Du tror inte det har lite med tävlingsmomentet som gör att det finns en vilja att lägga en budget för det? Utan tävlingsmomentet skulle det nog inte hända mycket...
Blir det nån offciell (oavsett vilken organisation som agerar paraply) Svensk Mästare i Timeattack under detta decennium?
|
Bmws50
Här sen Okt 2009

Namndispens

25 Mar 2010 00:12
är det inte även så att reglerna i grand am är utformade som så att tävlingarna ska avgöras av förarna, inte av bilarna? Dvs att reglementet skapar väldigt jämna förutsättningar för förarna, och att bilarna ska ha ungefär samma kapacitet.
känns då så när även ford mustang är uppe och slåss i toppen ibland i GT klassen i grand am!
|
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

25 Mar 2010 07:22
Niklas Falk skrev: | Fastlane skrev: | I grand am rockar ju rx-8orna rumpan av porsche cup/rs bilarna, det handlar om budget. | Du tror inte det har lite med tävlingsmomentet som gör att det finns en vilja att lägga en budget för det? Utan tävlingsmomentet skulle det nog inte hända mycket...
Blir det nån offciell (oavsett vilken organisation som agerar paraply) Svensk Mästare i Timeattack under detta decennium? |
Vilket tävlingsmoment? Time Attack existerar inte i sverige vad jag vet?
Just nu jämnför ni bevisat snabba och existerande Porschar med bilar som halvhjärtat byggs för en klass som inte finns i sverige.
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

25 Mar 2010 15:33
Fastlane skrev: | Vilket tävlingsmoment? Time Attack existerar inte i sverige vad jag vet? | Bingo!
Men det går ju inte att önska fram ett tävlingformat, "nån annan" måste ju agera... (och såna "nån annan" finns det ju gott om )
|
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

26 Mar 2010 09:44
Niklas Falk skrev: | Fastlane skrev: | Vilket tävlingsmoment? Time Attack existerar inte i sverige vad jag vet? | Bingo!
Men det går ju inte att önska fram ett tävlingformat, "nån annan" måste ju agera... (och såna "nån annan" finns det ju gott om ) |
Vi verkar vara rörande överrens
Jag är övertygad om att både SMR och puppan skulle fått kämpa hårt i toppskiktet i Time Attack, hitils är det faktiskt endast hypersnabba trackday bilar.
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

26 Mar 2010 12:30
Verkar vara många som vill iaf.
Varför inte bilda en förening för detta då?
_________________ Jocke Hellqvist.
|
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

26 Mar 2010 12:54
Hur ser regler och klassindelning ut i utlandet?
_________________ Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
|
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

26 Mar 2010 15:34
|
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

26 Mar 2010 18:59
Fastlane skrev: | Allt handlar om pengar, vilken bil som helst kan bli snabb med mycket pengar.
I swe är det fortfarande (och kanske alltid) mer fokus på europeiska prestandavagnar, alltså kommer de flesta med stor budget bygga på eu bilar.
Att inte japsar skulle kunna bli lika snabba som eu bilarna är ju bara trams snack.
I grand am rockar ju rx-8orna rumpan av porsche cup/rs bilarna, det handlar om budget. |
Allt handlar inte om pengar.. Det krävs kunskap och erfarenhet också..
Finns massor av japsar samt även andra märken som bör vara hyper snabba i Sverige med tanke på nerlagd budget men som ännu ligger långt ifrån de snabbaste tiderna.. Ett bra exempel är väl Loaded?!
/Pete
_________________ ###############################
Peter "Puppan" Eriksson
|
Supramannen
Här sen Feb 2003

26 Mar 2010 19:03
Puppan skrev: | Fastlane skrev: | Allt handlar om pengar, vilken bil som helst kan bli snabb med mycket pengar.
I grand am rockar ju rx-8orna rumpan av porsche cup/rs bilarna, det handlar om budget. |
Allt handlar inte om pengar.. Det krävs kunskap och erfarenhet också..
Finns massor av japsar samt även andra märken som bör vara hyper snabba i Sverige med tanke på nerlagd budget men som ännu ligger långt ifrån de snabbaste tiderna.. Ett bra exempel är väl Loaded?!
/Pete |
och JRM jocces mega evo, visserligen har han nu börjat få fart på den men ändå en 8-9 sec efter på R däck om jag minns rätt, obs minns inte hundra här så halshugg mig inte
och den har EXTRA allt på sig och lite till...
Hur min ex bil skulle stå sig i timeattack i UK är svårt att säga men kolla på dom norska mega super bilar som är ännu värre än uk bilarna dom ligger på 1,25 på mantorp på slicks
Porsche 997 RSR GT2
|
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

26 Mar 2010 19:16
Kan oxå vara så att dom norska bilarna har trimmat bort sig och gjort bilarna okörbara, dom kanske inte kan gasa förrän det är helt rakt...  har sett några 800 hk bilar på mantorp som använder dom krokiga partierna som taxibana fram till raksträckorna (snittar kanske 55-60 hk på varvet  ).
|
L0FA
Här sen Feb 2004
Trådstartare

26 Mar 2010 19:31
Kimmen skrev: | Kan oxå vara så att dom norska bilarna har trimmat bort sig och gjort bilarna okörbara, dom kanske inte kan gasa förrän det är helt rakt... har sett några 800 hk bilar på mantorp som använder dom krokiga partierna som taxibana fram till raksträckorna (snittar kanske 55-60 hk på varvet ). |
Referera till Gatebil blir ju lite konstigt iom att deras time attack går ut på att köra så likt en biltjuv som möjligt, knappast banracing... är ju helt och hållet oseriöst och på skoj.
|
Supramannen
Här sen Feb 2003

26 Mar 2010 19:46
lofa skrev: | Kimmen skrev: | Kan oxå vara så att dom norska bilarna har trimmat bort sig och gjort bilarna okörbara, dom kanske inte kan gasa förrän det är helt rakt... har sett några 800 hk bilar på mantorp som använder dom krokiga partierna som taxibana fram till raksträckorna (snittar kanske 55-60 hk på varvet ). |
Referera till Gatebil blir ju lite konstigt iom att deras time attack går ut på att köra så likt en biltjuv som möjligt, knappast banracing... är ju helt och hållet oseriöst och på skoj. |
Då har du missat och måste läsa på lite, dom har en time attack serie som heter gatebil extrem som går på tid och är en race serie inte breisladd som du verkar tänk på
Porsche 997 RSR GT2
|
|