| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rätt hjulbultar till ny fälg
|
2424 besök totalt |
|
Har letat en tag nu på Internet efter en lista som visar vilken typ av hjulbultbult jag skalla använda till min Superturismo-fälgar. Alltså om dom skall vara konsika eller sfäriska. Sen har jag även letat efter vilket åtdragningsmoment som lämmpar sig bäst för att det skall sitta ordentligt och utan att skada fälgen. Någon som vet något om en sådan lista eller vet vilken typ av bult jag skall använda? _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||
|
Re: Rätt hjulbultar till ny fälg
OZ? Rak 60* kona. Momentet är beroende på skruv, 80-120Nm typ. Jag brukar hålla mig på den lägre siffran (fingäng). _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Ja det är OZ-färlgar vi pratar om.
_________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||
|
Radie används i princip uteslutande av fälgar tillverkade direkt mot bilindustrin (eller oblyga kopior
).
Biltillverkare med radiekona är t.ex. VAG och Mercedes. I övrigt kan jag inte påminna mig ngn mer faktisk. Sen finns det ju avarter i Baguette-världen (PSA) med konstiga konor (och Toyota förstås )
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2424 besök totalt |