| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
dr. schrick
|
1255 besök totalt |
|
dr. schrick
Jag vet att ja har 2st dr. schrick cammar till s14b23 men det jag inte vet är vad det är för spec på dom. Det finns en hel del siffror på dom, men inget som jag lyckats tyda eller använda mig av i mitt sökande... Är det någon som är hajj på detta? Mvh\\
_________________ M3e30 TURBO alpinvit -87 M3e30 diamantsvart -87 Johan Wikström |
||
|
Re: dr. schrick
Sätt upp dom i ett topplock och montera på en gradskiva och en indikatorklocka på nocken, och mät, det är det bästa. mvh Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||
|
Re:
Enkelt värdelös på tyska och mindre bra på engelska, var inne på deras sida men ingen av deras beteckningar stämmde med mina...
_________________ M3e30 TURBO alpinvit -87 M3e30 diamantsvart -87 Johan Wikström |
||
|
om jag inte minns helt fel sitter den relevanta märkningen på ändan av kamaxeln.
Kolla efter märkning i stil med 227.D1.760-01 (276º) eller 227.D1.840-00 (284º). _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
|
Hittade detta sagt om 268°
http://www.s14.net/forums/showpost.php?p=411417&postcount=9 Contacted Schrick and now we have official info on the cam. It is the mildest cam the Schrick made for the S14 engine. From Schrick GMBH: The signing: 227D1680-00 you see on your camshaft, is one for a camshaft with a quite "old" profile. The specs for our camshaft 227D1680-00 are as follows: duration: 268° peak angle: 106° max lift: 10,5mm lift at TDC: 2,3mm This has been the mildest camshaft for the S14 that had been produced ca. 15 years ago. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
![]() |
Skruva banåkabil
dr. schrick
|
1255 besök totalt |