| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: öppen hjälm i storlek L
|
1444 besök totalt |
|
Köper öppen hjälm i storlek L för bankörning i gatbilsklassen. Hjälmen behöver alltså inte vara FIA-godkänd eller ha HANS. Maila på bjorn.a.petersson[at]swedbank.com alt ring på 070-5261804. _________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||||||
|
Re:
Tack för tips. Men jag tar hellre en lätt begagnat Peltorhjälm om sådan finns. Någon har säkert en fin hjälm liggandes efter att ha bytt till exempelvis HANS. _________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||||||
|
_________________ R Malmström MSCC |
||||||
|
Re:
Schysst! Tack Robban. Vågar dock inte köpa på distans då jag inte riktigt vet om vattenskallen kommer in i en L. Och i "närområdet" fanns det bara en M - garanterat för liten. The search goes on! _________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||||||
|
Re:
Tack för tips! Jag kollar på den om inte det dyker upp någon som har en lätt begagnad hjälm typ Peltor. _________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||||||
|
Re:
Jula-hjälmen är prissänkt till 395kr numera & den är även godkänd för Drifting utav SBF = att den borde vara den perfekta gatbilskörningshjälmen med. DÅ SBF numera tillåter ECE-godkända hjälmar i denna sportgrenen, så jag kan faktiskt rekommendera dig att köpa en sådan. Så får du en NY.. jag personligen skulle aldrig någonsin köpa en begagnad hjälm, man kan aldrig veta vad de varit utsatt för. mvh k _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
Re:
ok. Bra synpunkt där. Tack! _________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||||||
![]() |
SÄLJES
|
1444 besök totalt |