Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Cars and Car Concersions (CCC) nedlagd?
<<   1, 2, 3   >>
3641 besök totalt
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Den har inte kommit till Linköping än (eller också var den slutsåld).
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tobias Lindell skrev:

Finns i Linköping

ok-macken vid rondellen bergsvägen/industrivägen.
92:- Får bli en prenumeration snarast, om nu blaskan är så trevlig som den verkar!

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Jaha, då får man kanske ärende till Sandviken 1 gång/månad då. Närmaste försäljningsställe från Gävle (!).

Men det blir väl att beställa eller prenumerera om den är intressant.

Är det ungefär samma uppsättning reportrar som i CCC? Dave Walker tex?

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002

Citat:
Var fanns den?

Köpte den på Press Stop i Västermalmsgallerian...skulle tro att dom flesta av deras butiker har den...

Citat:
Är det ungefär samma uppsättning reportrar som i CCC? Dave Walker tex?

Vet inte riktigt vilka som skrev i CCC...hittar inget av Dave Walker...chefredaktören heter Keith Wood å sen är det ytterligare ett par Wood som skriver å nån som heter Andrew Chairman...

Det är kanske lite väl mycket fokus på brittiska serier å så men samtidigt är det ju inte så konstigt när det är en engelsk tidning...vore skoj med något liknande med mer internationell inriktning. Nåväl, nästa nummer skulle i alla fall innehålla ett reportage från Ringen...

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Kom att tänka på en sak...

Har Interpress blåst oss på det planerade januarinumret, tro? Eller kanske utgivningen blev försenad.

Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Kristian Larsson skrev:
Tobias Lindell skrev:

Finns i Linköping

ok-macken vid rondellen bergsvägen/industrivägen.
92:- Får bli en prenumeration snarast, om nu blaskan är så trevlig som den verkar!

ok, då blir det en excursion dit snarast. De hade den inte på Press-Stop vid Trädgårdstorget iaf (trots att den butiken fanns med på Interpress sök-funktionslista).
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Köpte den också, plus en Race Tech som flörtade omkull mig..

BMW 330i -05
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002

Citat:
Kom att tänka på en sak...

Har Interpress blåst oss på det planerade januarinumret, tro? Eller kanske utgivningen blev försenad.

Detta är första numret så den har nog bara blivit försenad...

Göteborg
Här sen Nov 2002

Trevlig tidning, får nog bli en prenumeration, jag gillar att de har en "husbana" som de skall testa alla bilar på.

Interpress har en annan inställning till hur man skall ha tidningarna stående i hyllorna, i USA står de till det datumet som står på tidningen, dvs en Januaritidning kommer i december och plockas bort i Januari, Interpress skickar ut dom i Januari...
Kan tänka mig att det är samma i UK.

Själv blev jag sugen på att hyra en lastbil och åka över och köpa delar, satan vad billigt det är på den där ön.

BMW 330i -05
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Utgivningsdatum på tidningar är ett mysterium. Jag prenumererar på den utomordentliga amerikanska tidningen Car Craft. I förra veckan kom marsnumret i brevlådan och jag skulle gissa att aprilnumret kommer i mitten av april om de håller sin normala regelbundenhet.
Efter att evo hade misslyckats med att dyka upp i brevlådan en gång så frågade jag när jag kan förvänta mig leverans av den framöver och då fick jag ett mail med vilket spann de har att rätta sig inom.

Vargön
Här sen Feb 2003

Var nere till Tidningskiosken och skulle köpa Track & Race cars och på nåt konstigt sätt smög sig även VW Performance med hem...ca 170 kr på biltidningar.... *oooops* Men jag tar hellre dessa två än 4 nummer av Spoilernytt
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Just det!

Har ju TRC här oläst...

Passar fint efter ett diffbyte såhär på fredagskvällen.

Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Tog och for till Sandviken och Järntorget. Fem mil tur och retur.

Fraktkostnaden blev till slut i paritet med realiseringskostnaden för pappersbunten i sig. Om ni undrar vad jag menar med "till slut" i förra meningen så gjorde jag bokslut när jag var i hemmets hägn igen.

Men egentligen. Vad har min "mentala förädling" som fått mig att åka totalt fem mil för att skaffa mig en tidning gett mig?

Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Till att börja med, tycker jag att Bilsport får fan så mycket mindre cred än de är förtjänta av. Genom förlaget så stöder de motorsporten så pass mycket att det skulle bli väldigt tomt utan dem. Mycket dragracing och styling i själva tidningen Bilsport som kanske inte skulle saknas särskilt mycket av någon här?

Men Fyndbörsen Cup? Veidec Trophy? (Jag vet, bågar och andrasponsor eller nåt.) Rickard Rydell? osv.

Sen som nån sa, Bilsport-Börsen borde tilltala mer än EN gubbe på detta forum.

Men tänk efter, jag tror vi ska vara mer tacksamma för Bilsports existens än Bingolotto i långa loppet.

Spoilernytt och Epabladet är nedsättande omdömen som jag också använt, men Bilsport är en alltför tung institution för att vi ska kunna avfärda tidningen som Epa-nytt.

Superstage ifrågasätts t. ex. inte som ett rätt hyfsat mätetal för kombinationen bil + förare, men det har vi kanske vår despotiske rejsa-boss att tacka för?

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Gör gärna lite skillnad på förlaget Albinsson & Sjöberg samt Bilsport, som ju bara är en av deras tidningar. Vet också att motorsverige skulle vara fattigare utan dem, men det gör fortfarande inte att jag är överförtjust i deras produkter. Egentligen bär det mig emot att generalisera över dem, men varje gång jag läser en tidning därifrån dyker ett ord upp i bakhuvudet:

Snuttifiering. Allt är liksom väldigt ytligt.

Hittade förresten några ex av T&RC i Kalmar också (Pressbyrån vid Centralen om någon är intresserad), så en sådan och en octane hittade hem. Nu skall jag bara plöja igenom min Dan Gurney-bok, kapitlet om racepreppning i Peter Morgans 924/44-bok, och SEN skall jag läsa om turbORadicals, stötdämpare och annat kul.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

var och plockade upp nummer 2 av T&R cars igår har bara hunnit blädra lite i den men det verkar OK ( ringen repotage är alltid bra , radical sr4 , westfield zetec m.m ) men jag är inte riktigt övertygad än ccc kändes vassare men det fr väl bli några nummer till innan säger bu eller bä till den

Shoppingclion
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Fredrik L skrev:
var och plockade upp nummer 2 av T&R cars igår har bara hunnit blädra lite i den men det verkar OK ( ringen repotage är alltid bra , radical sr4 , westfield zetec m.m ) men jag är inte riktigt övertygad än ccc kändes vassare men det fr väl bli några nummer till innan säger bu eller bä till den

Inte hunnit plocka 2:an än, men jag håller med dig... Känns inte lika vass på "hands-on"-tipsen. det blir lite ytligare och en del underliga reportage...säger jag efter 1 nummer läst...

NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003

Tycker Racecar Engineering är en godkänd efterföljare även om CCC var "the one"

Här sen Nov 2002

Nik skrev:
Tycker Racecar Engineering är en godkänd efterföljare även om CCC var "the one"

Nu har ju RCE funnits många år och är ingen efterföljare till CCC. RCE och RT är magasin som ligger sisådär 2,78 ljusår över nivån i mer normala "clubracingmagasin".

Tycker nog att RCE och RT har blivit väl insnöade på olika elektroniska pryttlar man "bara måste ha" och lösningar som kräver iaf en halvskalevindtunnel... Finns en del kul där, men senaste tiden har det blivit 60% F1, 20% sportvagnar, 10% Nascar thumbs up (finns mkt kul att lära här), sen de övriga procenten vet i tusan vad de är...men jag finner färre och färre articklar jag hinner/orkar ta mig igenom.

Att i nummer efter nummer hitta flera sidor om vilka nya fräcka elkontakter det kommit på marknaden är inte vad jag vill läsa om i en motortidning...fast dettta är väl egentligen branschtisningar mer eller mindre.

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jag råkade på mars-numret av Track and Race Cars idag och hittade en 6-sidig artikel i den om en RS200E på 836hk och 950Nm som ska köra i Pikes Peak av "The real Stig" om jag förstår saker rätt.
Stig är alltså den där killen som körde Saab för ungefär hundra år sen om ni minns honom...
Han körde samma bil i backen 2002.

Skåne
Här sen Sep 2003

Andreas Lidström skrev:
Nu har ju RCE funnits många år och är ingen efterföljare till CCC.

Inte i den bemärkelsen men för oss prenumeranter så blev det ju en efterföljare..

<<   1, 2, 3   >>
3641 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande