Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
2010 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIAN GRAND PRIX
1, 2, 3, 4, 5   >>
8188 besök totalt
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare

Malaysia!!!
Hur går det?

Bu eller Bä?
Bra eller anus?

Skinkan behöver revansch!
Button knappar vidare
Alaonso Piggnar till efter kallduschen
Red Bullarna klarar ett helt rejs utan ras eller misstag?
Massa fixar ett podium till!? thumbs up

Angående Button så måste väl de flesta ha fått tänka om lite?
Han skåpar ut skinkan och en hel drös medtävlare , sågad innan årets sässong men visar svar på tal.
Även jag själv då han visar ett lugn och är hur cool som helst. Inte ens pressad över "skinksituationen" som den andra världsmästaren uppenbarligen känner av som "knappsituationen".

Jajja jaajja.
Blir kul att se hur det ter sig med detta rejs.
Tråkigt , mittemellan eller kanon?

Har ju varit ett av varje nu! thumbs up thumbs down

Baar - CH
Här sen Jun 2005

På vilket sätt skåpar Button ut skinkan och company?

Han har ju fått pisk av skinkan i stort sett alla träningar och kval hittills och även i bahrain!

Får väl hålla med om att han inte visat sig fullt lika värdelös som jag förväntat mig och mycket beror nog på att han lyckats hålla huvudet kallt över vintern och inte låta segern gå honom för mycket åt huvudet.
Den andra stora delen beror på att han är satt i en bra bil för ett bra stall vilket hade fått nästan vem som helst i fältet att se bra ut.

Ska bli spännande att se om spänningen håller i sig iaf... hoppas lite på red bull den här gången så vi får så många vinnare som möjligt i täten.

Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008

Re:

david-o skrev:

Han har ju fått pisk av skinkan i stort sett alla träningar och kval hittills och även i bahrain!

Får väl hålla med om att han inte visat sig fullt lika värdelös som jag förväntat mig och mycket beror nog på att han lyckats hålla huvudet kallt över vintern och inte låta segern gå honom för mycket åt huvudet.
Den andra stora delen beror på att han är satt i en bra bil för ett bra stall vilket hade fått nästan vem som helst i fältet att se bra ut.

Ska bli spännande att se om spänningen håller i sig iaf... hoppas lite på red bull den här gången så vi får så många vinnare som möjligt i täten.

Tja han vann ju

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Spelwilly skrev:
david-o skrev:

Tja han vann ju

Va vann han?
och Skinkan?

Skåpa ut och skåpa ut?
Vet inte om du såg rejset
ok att hamilton var snabb men det hjälpte föga?
Han sabbade för sig själv med kvällen innans aktiviteter som att bööörna och bli stoppad av polisen.
Sedan kvalade han vad jag vet inte direkt bra i Melbourne???
Var han före Button där?

och om han skåpat ut Button innan så är det ju inte mycket att komma med nu.
Bahrain OK det är i årets rejs MEN dock endast ett rejs av TVÅ st hittils.
Men fortsätter det att gå Skinkans väg och han kommer säkert köra fiiint han med så är jag väl inte mot det , men jsut i Melbourne gjorde han och teamet bort sig för hans räkning , Klappat och klart!

Han var i obalans hela helgen enligt de man sett från sändningarna där.
Så klart inte hela sanningen men en bra bild från BBC-grabbarna som har ganska stor insyn.

Men som sagt du kanske inte såg samma rejs som mig
MÄRK SMILEYN så man inte får pajkastningens deluxe som följd. thumbs up

Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

david-o skrev:

Det är väl segrarna som räknas eller

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Jajjamen jag spär på elden med mer bränsle
Bara några inlägg i debatten.

Länk: http://www.autosport.com/news/report.php/id/82543

Länk: http://www.autosport.com/news/report.php/id/82539

Länk: http://www.autosport.com/news/report.php/id/82552

Nedan en liten text tagen från Autosports F1 news.
Men kommer från prenumerantsidan så det är säkert mer skrivet.

Citat:
Lewis Hamilton's nightmare weekend

A brush with the law, a mediocre qualifying result, a strategy row and a collision - the Australian GP wasn't much fun for Lewis Hamilton. Tony Dodgins examines the Briton's chaotic trip to Melbourne
The Melbourne weekend started badly for Lewis Hamilton and it didn't get much better. On Friday evening McLaren's communications chief found himself in a noisy restaurant and it was not until he looked at his phone that he discovered he had 23 missed calls from an 'L Hamilton.'

Lewis, leaving Albert Park in his Mercedes AMG C63, was reportedly fourth in a queue of cars waiting to turn left onto Melbourne's Fitzroy Street. When the lights changed it seems he employed a healthy dose of right foot and a couple of deft flicks of opposite lock to go round the outside of those ahead. If it impressed Bruno Senna, who was just behind, it left a less favourable impression on Victorian state Plod, stationed just around the corner. Lewis was rapidly pulled over and his car impounded. Melbourne's TV cameras were not long in arriving and by the time Hamilton had completed the formalities and got himself to bed, it was 12.30am.

Helt kanon att komma i säng halv ett dagen innan ett viktigt rejs i F1 VM

Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Angående vinster vore det kanon med en Red Bull vinst.
Då är det tre st olika bilar som vunnit de tre första tävlingarna.
Undrar när det hände sist , orkar inte kolla men kul vore det.

Sedan blir det väl kanon för tabellen åxå om man får tre olika vinnare där med.
och kanske nån som inte ligger bäst till även om Vettel ligger närmast gissar jag.

Halland
Här sen Feb 2008

Jag tror nog att året kommer att se ut på detta sätt. Det är väldigt många duktiga förare i år och bilarna går nog lite olika bra på banorna. Troligtvis blir nog strategin väldigt viktig.

Citera
Racekillen
Järfälla
Här sen Okt 2009

hörde att de skulle spö regna i helgen stämmer det??

Stockholm
Här sen Dec 2002

Nackdelen med poängsystemet när första plats ger betydligt mer poäng än andra plats är ju att ett fåtal vinster kan säkra en hela vinsten dvs även om RB / Vettel vinner, så innebär det inte säkert att de ligger bra till - vilket ju redan syns, trots olika förare som vunnit har den ene betydligt mer poäng än den andre... Fördelen är väl att det ska locka till att folk vågar satsa mer.

Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008

Re:

Westfield skrev:
Nackdelen med poängsystemet när första plats ger betydligt mer poäng än andra plats är ju att ett fåtal vinster kan säkra en hela vinsten dvs även om RB / Vettel vinner, så innebär det inte säkert att de ligger bra till - vilket ju redan syns, trots olika förare som vunnit har den ene betydligt mer poäng än den andre... Fördelen är väl att det ska locka till att folk vågar satsa mer.

Det motverka killar som t.ex Barichello som aldrig är med och fightas men lycka ta poäng eller pallplats.

Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Spelwilly skrev:
Westfield skrev:

Det motverka killar som t.ex Barichello som aldrig är med och fightas men lycka ta poäng eller pallplats.

Men...han tar sig oftast i mål

Don't get me wrong, jag ser gärna RB Vettel på högsta pallplatsen!

Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008

Re:

Westfield skrev:

Visst gör han. Han ligger och filar på jämna varvtider, aldrig inblandad i några onödiga fighter, kör mjukt med bilen så att den håller m.m. Väldigt tråkig i mina ögon och ingen världsmästare men har altid lyckats att skrapa ihop en massa poäng.
Kanske inte i år??

Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Spelwilly skrev:
Westfield skrev:

Visst gör han. Han ligger och filar på jämna varvtider, aldrig inblandad i några onödiga fighter, kör mjukt med bilen så att den håller m.m. Väldigt tråkig i mina ögon och ingen världsmästare men har altid lyckats att skrapa ihop en massa poäng.
Kanske inte i år??

Haha, nån måste ju vara medelmåttig också, annars skulle inte de andra med mer personlighet sticka ut

Personligen tycker jag han borde pensionera sig...men så länge någon vill ha honom, why not fortsätta vara medelmåttig ett tag till och få bra lön. Rätt schysst jobb ändå, om man säger så.

Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008

Re:

Westfield skrev:
Spelwilly skrev:
Westfield skrev:

Kanske inte i år??

Haha, nån måste ju vara medelmåttig också, annars skulle inte de andra med mer personlighet sticka ut

Personligen tycker jag han borde pensionera sig...men så länge någon vill ha honom, why not fortsätta vara medelmåttig ett tag till och få bra lön. Rätt schysst jobb ändå, om man säger så.

thumbs up

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Spelwilly skrev:
Westfield skrev:
Spelwilly skrev:
Westfield skrev:

Kanske inte i år??

thumbs up

och till sist efter 100år som medelmåtta får man testa och vara reserv för Ferrari

Halland
Här sen Feb 2008

Nu har ju Barichello kört för Ferrarri som andreförare bakom Schumacher och gjorde sitt jobb.
Han tog 2:e platsen när han kunde så att stallet fick poäng.
Duktig är han men ändå efter så många år borde han för fan kunna visa lite sisu

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Spelwilly skrev:
Nu har ju Barichello kört för Ferrarri som andreförare bakom Schumacher och gjorde sitt jobb.
Han tog 2:e platsen när han kunde så att stallet fick poäng.
Duktig är han men ändå efter så många år borde han för fan kunna visa lite sisu

Jo tänkte på det.
Men lite extra ironi gjorde att jag inte brydde mig om att editera.

Men jag undrar hur han har motivation för att köra sämre bilar vart annat år och ligga bra nog efter.

Halland
Här sen Feb 2008

Re:

Lillen skrev:

Men jag undrar hur han har motivation för att köra sämre bilar vart annat år och ligga bra nog efter.

$$$$$$____________

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag är glad att jag för en gångs skull tog mig tid att se fredagsträningen, men Webbers maskinhaveri såg inte så kul ut inför resten av helgen.
Det var ganska kul att se alla tappa bakänden på bilarna lite här och där. Underhållande växlingar i vem som var snabbast hos Mercedes också.

Slåtte
Här sen Nov 2002

Schumacher verkar ha en väldigt hög bakdel på sitt HANS-system. Olika tillverkare? Förare med olika krav?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Elitracing (åskådarracing)
1, 2, 3, 4, 5   >>
8188 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande