Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3345 besök totalt |
Tvättplats vid Nürburg/Adenau?
Tjenare! Jag gör min andra resa ner till ringen nu över valborg och jag undrar var man kan tvätta bilen där nere? Alltså en GDS-tvättplats. I sverige finns ju dessa lite överallt, man lägger i poletter så får man tvätta en viss tid. Finns sådan i närheten av banan? Jag såg inga förra året när jag var där. Mvh Johan _________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
||||||||||
Re: Tvättplats vid Nürburg/Adenau?
Ska du kolla lite racing samtidigt? Kom och hälsa i sådana fall. ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||||||
Nej det är grymt dåligt med sådana,har faktiskt inte sett ngn hittils...vet än på franska sidan innan Main men det är ju en bit att åka för att tvätta bilen...;=) Men hojta om du ser ngn,jag kommer också att vara där i påsk. _________________ //Alexander Modenius |
||||||||||
Re:
Denna har jag använt några gånger..... funkar bra. finns även en vid en mack i Kelberg (ligger längs väg 410 Dauner strasse, precis vid en rondell) _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||||
Re:
Macken på höger sida när man kommer från Nürburg(mitt emot den mack som Anders refererar till) hade i alla fall hösten 2008 en "gör det själv" tvätt med högtryckstvätt, som man fick köpa poletter till inne på macken. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||||
Re:
Har ärligt talat tänkt tanken om att öppna en "GDS" där nere, i Luxemburg är det ännu värre finns inga ställen alls...:=( Bara ställen där man kan lämna in och få tvättat.. _________________ //Alexander Modenius |
||||||||||
Hmmmm.... vid närmre eftertanke har jag för mig det snackades om att det skulle byggas GDS tvätt vid Döttinger Höhe macken..... eller så är det nått jag drömmt
![]() ![]() Men som jag sa innan är de andra två inte allt för långt iväg.... _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||||||
Re:
Det fins 2 stk der i Barweiler, en på varje sida mins jag. Den ena har dog stängt på "roda" dagar även om macken er åpen. Fins ochså en lite forbi Kellberg langs 410 mins jag. (Vid en rondell som sagt over) _________________ ![]() |
||||||||||
okej! Vad är det för racing och var hälsar jag på? ![]() Låter trevligt! Men visst är väl banan öppen för allmänheten den helgen? Eller har man gjort någon ändring? _________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
||||||||||
Re:
Exakt! oj va kul det ska bli. Hittar vi inte GDSen blir det till att dansa smutsig... =) _________________ Calle Panzar BMW 335iM-08 |
||||||||||
Re:
Haha, japp! Kommer garanterat bli "skit"kul om vi inte hittar GDSen. ![]() ![]() _________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
||||||||||
Lite OT men ändå relaterat ...
Finns det något ställe i närheten av Adenau/Nürburg där man kan lämna bilen och få den handtvättad? Dvs, ingen automattvätt med borstar. I värsta fall ... finns det någon borstlös automattvätt i trakten? _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||||||
Re:
Hej Michael, automattvätten i Barweiler är definitivt borstlös, men du kanske klassar in "gummilappsstrimlor" i kategorin borsttvättar? Handtvätt är möjligt att få utförd på lördagar, men då även med tillhörande full rekond med polering exteriört för 80 EUR. Kvaliteten och omfattningen på arbetet är mkt hög, Aston Martin anlitar samma person för sin "showroom shine". _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||||
Re:
Jo, det gör jag, men tack för tipsen ändå! 80 euro för en utvändig rekond i den klassen känns ju som ett fyndpris! ![]() ![]() _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||||||
Jag vet inte om GP banan är öppen för turistkörning. Här kan du få tidsschemat för GP banan i alla fall. http://www.superkart.tv/kalender_2/b Du hälsar på i depån givetvis... ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||||||
okej! Ja, den helgen är GP-banan stängd för turistkörning, men nordslingan verkar vara öppen ungefär som vanligt. Jag kommer gärna och hälsar på i depån! Vore skitkul! ![]() _________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
||||||||||
Yes, det är superkart som gäller runt banan den helgen. Titta in när du vill. Vet aldrig när man ha fullt upp...ha inte planerat efter tidsschemat ännu... _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3345 besök totalt |