| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
billiga r-däck
|
5539 besök totalt |
|
billiga r-däck
vet inte om det är ajabaja att skriva ut detta, men jag antar att moderatorn kollar av och är det fel så ber jag om ursäkt. satt och letatde efter r-däck och kom över dessa http://www.molway.com/shop_show_vara verkar vara riktigt prisvärt! Sen om dom är bra eller kass vet jag ej! _________________ martin jarl |
||
|
Det finns även en tråd om däcket och inköpsställen sedan tidigare: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
|
I den andra tråden står det att Z212 finns i både gat däck och R-däck ?
Så frågan är vilket det är Molway säljer.. Ralphs däck säljer ju dessa också men kostar där mycke mer så frågan är om det e samma däck.. http://ralphsdack.jetshop.se/default klicka på tävlings däck o sen Hankook. _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
|
Re:
Nu gör jag det tydligt för all framtid
Hankook Z212 är INTE ett R-däck och kommer aldrig bli det. Hankook Z212 har 200 i Tw och kan jämföras Kumho mx. Hankook Z212 tillverkas endast i en gummiblandning och inget annat Solklart nu
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
Du får maila Ralphs däck o förklara det..
Står så här under Z212 "Vi är glada att presentera att vi i dagarna har teknat avtal som att enda företag är Generalagent i Norden för Hankook Z212 R däck." Han skrev så här i ett mail till mig när jag frågade en annan sak om däcket: "det är ett bandäck/avancerat gatdäck." Men då är det alltså samma däck molway säljer men mycke billigare.. Men då e frågan hur bra som dom står sig mot andra highperformance gat däck ? _________________ Martin Ehrsson RS8
||
|
Re:
Jag ringde Ralph's däck och frågade om däcket (som en vanlig kund) och svaret var att det var ett Highperformance sommardäck och inget "riktigt" r-däck. Case closed
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
Re:
Hur långt är ett snöre
Det är i princip omöjligt att säga. Beror på Hjulvinklar/Vägförhållanden/Vikt/Förare och tusen saker till. Inget däck är bäst på allt. Kan dra ett exempel. På slutet av 90-talet var däcket att åka på Bridgestone S-02. Ett ohyggligt kompetent däck på många bilar. Vi gjorde som alla andra och köpte dessa. Funkade inte alls på min bil. Provade ett par 3 olika andra däckmärken innan vi hittade Falken Fk-451. Detta däck var 2sek snabbare än S-02 på långa Mantorp på vår bil
||
|
mitt snöre är 1 meter
om man nu inte kan tala om ifall ett däck är bra eller ej så kan vi ju ta bort hela forumsdelen "Däck för banåka" eller hur? Självklart skiljer det från bil till bil, men jag ska inte tävla med däcket så en sekund hit eller dit gör inte mig nått, utan vill bara veta om det funkar bra på bana o håller länge eller om det e värdelöst.. Så finns det nån som kört med däcket o vet nått om det? _________________ Martin Ehrsson RS8
||
|
Re:
Ett förslag är att kontakta team i serier som kräver gatdäck, som t.ex. MSLS. Dom har grundligt testat det mesta som är gångbart Det är en ganska stor skillnad på att snacka gatdäck och R-däck. Det kanske finns 10 tillverkare och 20 modeller av r-däck. Gatdäck finns det säkert 1000 tillverkare och 20.000 modeller
||
|
Kollat igenom msls forumet o det var dåligt med däck info där men hittade detta inlägg gjort 26mars 2010
"Vi kör på Hankook z-212, inte jättebra om det regnar, då behövs något med mer mönster. Kumho mx verkar funka bra för några andra team. Tyvärr har båda dessa däck slutat tillverkas, efterföljarna har dessvärre TW som är mindre än 200. Pelles däck i Linköping kan ha några Hankook kvar." Han påstår att dom som säljs nu har TW under 200 !? ------------------------------------------------------- Hittade info på nätet om en som testat Hankook Z212: Used on a couple of trackdays. Slightly less grip than R888s previously but not that much wear, 2mm maybe, where the R888s only lasted 2 days ! feedback's good & nice & progressive. Recommended. -------------------------------------------- _________________ Martin Ehrsson RS8
||
|
Re:
Det allra bästa är väl att du köper dom och skriver en recension om dom. Gärna ihop med ett referensdäck av r-däckstyp Han som skrev att dom var nästan lika greppiga som trippelåttor var nog ingen hejare på att bedöma däck (eller så var det en maskerad ÅF )
||
![]() |
Däck för banåka
billiga r-däck
|
5539 besök totalt |