| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Söker lätta stolar
|
1 besök senaste veckan (11286 totalt) |
|
Re:
Kan bli problem med 2 veckor, jag har B6F "on order" men Tillett har fruktansvärt med jobb just nu. Jag återkommer med besked om det går att fixa. Jag är högst osäker på om det går att ordna FIA-märkningen i efterhand. Kan möjligen vara att man får skicka tillbaka dom för märkning isåfall. Jag har pratat med Tillett om detta men han visste inte exakt vad som gällde. Dom fyra bulthålen i nacken är för framtida nyheter.
|
||||
|
|
||||
|
Re:
Bilderna är ifrån Autosport showen i Birmingham. Jag återkommer med lev tid (vet ej när, beror lite på hur jag får tag på Tillett nu i helgen). |
||||
|
Re:
Den va bra!!! Jag tror emellertid att det är meningslöst att sätta sig å vänta på det. Som jag ser på min ålder så finns det inte tid att vänta på att politiker skall agera. Jag väntar överhuvud taget inte längre, utan icensätter det jag bedömer som möjligt. mvh Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||
|
Re:
Alla vikter är utan beslag. B6F stolen är lite tyngre (än den vanliga B6) pga förstärkningar för FIA testet, vet ej exakt dock, återkommer. |
||||
|
Är på elmia nu men hittar inte vart dom finns att pröva.
|
||||
|
Re:
Skickat |
||||
|
ja det blev inget testat där inte
vad anser ni vara gränsen för en lätt sportstol? bara så man vet vad man ska gå efter. |
||||
|
Re:
Jag tycker att 5 kg är en övre gräns för själva stolen. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||
|
Dom flesta märken har ju sina "värstingar" som brukar vara ganska lätta men kostar ju därefter tyvärr.
Men jag skulle vilja säga såhär, hur viktigt är det att hitta det där sista kilot i stolen kontra hur man sitter i den personligen? dom där 1-2-3 kg kan man ju tjäna in på annat om man nu inte jagar sista grammen på bilen förståss. _________________ Mattias Holmgren |
||||
|
ne jag jagar inte några gram utan det handlar mycket om en status grej att ha lätta stolar eftersom temat numera är lättvikt och kolfiber
|
||||
|
Re:
Jag tycker det är marigt att hitta en stol som man sitter stadigt i. Jag har monterat klädda stolar i ett antal Panteror och får alltid "madrassera" om dom för å få det skapligt. Bättre kvalitets stolar brukar vara bättre att sitta i från början, och är det en skalstol så finns det ju ingenting direkt att ändra på. Bättre stolar är ju dessutom lätta. Jag vet inte om köpslåendet står mellan vikt kontra hur man sitter, stolen kan vara både tung o usel att sitta i. Men jag anser själv att passformen är viktigast. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||
|
Hur man sitter i stolen måste ju absolut vara viktigast.
Provade runt på Elmia och kunde inte hitta nån stol jag satt bättre i än mina nya Sparco 15Kg (trots allt halva vikten nästan mot OEM) stolar så de kommer att hamna i RX-8an under våren. Lycka till i stol letandet. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||
|
Re:
B6 stolen väger 3.6kg B6F väger 6kg Klädsel väger 1kg |
||||
|
Vad gör f modellen så mycket tyngre?
Hittade nått som heter wasp racing som ser identiskt ut. Åsikt? Vem säljer status stolarna. |
||||
|
Re:
orsaken till att F modellen blir tyngre är att det bakre skalet täcker hela stolen + att det är även kraftigare för att tåla mer (FIA-test). Wasp säljer en stol som heter Reverie. Reverie verkar ha hög kvalité på dom saker som jag har sett live. Personligen gillar jag inte riktigt "sitt o ryggytan" på deras stolar. Dom är ganska "platta", om du tittar på bilderna så kanske du förstår vad jag menar. Men det är nog inget fel på kvalitén, så som det är sagt tidigare, det är provsittning och jämförelse som gäller. |
||||
|
Ah dom e stabilare. Bra.
Jo det var ju det här med testandet. Kan man beställa stolarna med lite mer svankstöd? |
||||
|
Re:
Det finns inget färdigt "option" för extra svankstöd, men jag tror nog Tillett kan ordna en "kudde" till svanken om du skulle behöva det (troligen en prisfråga). Men provsitt först så får vi se om det behövs. |
||||
|
går det inte att få ryggen i kolfiber med? vill ju det ska vara så mycket synligt kolfiber som möjligt.
sen är jag väldigt nyfiken på vad det i nacken var.., nån nyhet sa du |
||||
|
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Söker lätta stolar
|
1 besök senaste veckan (11286 totalt) |