Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Svetsfråga Mig
2 besök senaste veckan (2603 totalt)
Borbos
Löddeköpinge
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Svetsfråga Mig

Har i många år använt en Loke 160A mig-svets för karossplåtsvetsning.
Har alltid har problem med att den bränner igenom enkelt , trots att jag haft den på lägsta strömstyrkan och med lagom tråd.(använder 0,6 tråd och munstycke).

Skall nu med mitt passatbygge , byta en hel del plåt samt lägga i plåt från nyare årsmodeller , och vill såklart ha bästa möjliga resultat . Det kommer att bli en hel del kant-i-kant svetsning

Duger min svets till ?
Ny svets med mindre strömstyrka ?
Något annat jag bör tänka på ?

www.borboscustoms.se
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Du har ingen bild på en av dina svetsar i tunnplåt?

Åby
Här sen Feb 2006

när man svetsar tunn bilplåt och kant'-i-kant så är det bara punktsvetsning som gäller... 0.6 tråd borde inte vara några problem med... sen har det inte så mycket med svetsen att göra eller förstår jag frågan fel

Borbos
Löddeköpinge
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Nog där jag gör fel , mina punktsvetsar är nog för "långa" , får prova igen. Tack för hjälp

www.borboscustoms.se
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006

Låg ström, exakt matning och endast punktsvetsning med bra känsla på svetstiden.

Jag upplever att om jag håller på och punktar lite då och då så får jag ett sämre resultat.
Men om jag "taktar" in punkterna så att både plåt och tråd håller lite temp så blir det sjukt jävla bra.
Kan tänka mig att det även ligger kvar gas i hylsan och kanske till och med lite runtomkring svetsområdet och att det då finns väldigt lite syre kvar att trycka undan.

Men det skall tilläggas, jag har även svetsat med andra svetsar som jag nästan inte kunnat göra jobbet alls med.
och jag har kört små och fina jobb med alldeles för stora maskiner med, så det är enorm skillnad från maskin till maskin.
Sen växer man ju ihop med sin maskin och lär sig alla nyckfullheter med dom med tiden.

Jag är en lycklig ägare av en Migatronic Rallye som nog är det grymmaste jag har svetsat med.
Det är inga som helst problem att få punktsvetsjobb att se ut som om det vore tig:at.

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Skruva banåkabil
Svetsfråga Mig
2 besök senaste veckan (2603 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande