Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11118 totalt) |
![]() Fast ska du inte byta bromsarna till skivor bak för att få igenom motorbytet Christer? |
||
Re:
Med en M44'a eller en E36'as M42'a borde väl besiktningsgubbarna å andra sidan inte reagera, så varför inte bara prova att rulla den igenom med den nya motorn ![]() Trummor bak is the shit för övrigt! |
||
Provar med uppgraderade bromsar fram så får vi se vad som händer.
![]() Idag kom de nyrenoverade M3-fälgarna på plats, 215*45-17 och 225*45-17 fungerar ypperligt. Blev tyst och fint efter några månader på "spikdäck". Har t.o.m varit såpass varmt att jag kört med taket öppet vilket är ![]() Mvh Christer ![]() ![]() Edit: Finns det ingen funktion i datorn som får bilen att se nytvättad ut? Skäms ju som en hund... _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||
|
||
|
||
_________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||
Idag är bilen nytvättad och med nytt framhjulslager.
Då det gamla lagret förde ett oherrans liv vågade jag inte prova fästet så hårt med sommardäcken på. Men nu har jag gjort det... ![]() Nu går det att åka ohälsosamt fort hemma i skogen, jag är kär i bilen igen! Att en undermotoriserad tygtaksförsedd bil med nästan 25,000 mil kan vara så vansinnigt rolig att köra är helt enkelt otroligt! Mvh Christer _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||
Re:
Jag kan bara hålla med ![]() De är fantastiska små bilar, bättre känsla är svår att få med så små medel ![]() |
||
Kan bara hålla med er pojkar Utöver att viktfördelningen blir lite fuckad fantisera då vad en S50 motor gör för glädjen i en compact, jag fick äran att åka med en på ringen i höstas, massivt lättad,kolfiber överallt,stora bromsar, riktig helbur,stolar,bälte hela kittet, det rörde rätt bra på sig! Tittar ni noga ser ni det fåniga smilet i mitt plyte
![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Får man drömma så ligger en V8 , gärna 3,5liters maskinen, bra till.
Kort som en fyra men stark som två fyror ![]() och en riktigt trevlig ljudkuliss! _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||
Re:
![]() Kan bara hålla med, trots moderat effekt är bilarna vansinnigt skojiga att köra med lite enkla och inte så dyra mods! Faktiskt (i nuvarande utförande) roligare totalt sett än självaste Pug 205 GTI (som är ett av de roligaste jag ägt och kört) i.o.m. RWD på Compacterna. ![]() |
||
Idag blev jag ledsen...
När jag kom ut till bilen för en stunds mediativt körande så såg jag någonting konstigt på alla fyra fälgar. Fälgarna blästrades och pulverlackades (inkl klarlack) för knappt två veckor sedan. Nu är det "sprickor" i färgen, ser ut som mosaik under klarlacken! Ytan är fortfarande helt slät. ![]() Dessa sprickor finns över hela fälgens yta varför jag inte tror att det är något mekaniskt. Mvh Christer ![]() ![]() _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||
Nä f-sen vad trist på fälgarna!
![]() |
||
oj...vad trist.
Det underarbetet kan väl inte vara ok? Jag kan bara hålla med David, åk tillbaka med dom. |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11118 totalt) |