| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Varning! Farlig väg!!
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (4882 totalt) |
|
Re:
Jag tycker att det var mycket bra information du förmedlade med ditt första inlägg. Sen att vissaav rejsas anala människor inte kan uppskatta detta är ju deras förlust!
/Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
Re:
Hmmm...
Jag tror att alla förstår att du sprider information i all välmening. Men, så fort ett inlägg postas som har med friskt gasande på väg att göra kommer en kör av "detta är ett banåkaforum"-förespråkare alltid i sann rejsa-anda göra sig hörda. Så även denna gång. Lite kängor får man ta när man kliver utanför ramarna. Precis som junior skrev ovan så är inte rejsa ett allmänt bilforum.
Erik har inte heller fattat trots att vi haft såna här diskussioner förut. Bra info, visst men kanske inte här. Finns massor med bra info om allt möjligt som inte har i banåkaforumet att göra.
|
||||||
|
Re:
Nu var det ju inte så att det handlade om friskt gasande, utan om en rent av farlig väg (även under rådande fartbestämmelser). Det tycker jag framkommer mycket tydligt i hans text. Och den informationen borde göra sig ypperligt här på rejsa! Jag tror nog att 90% av alla här på rejsa kör bil mer aktivt än resten av svenska folket på nätet, håller du inte med? Jag menar, det var ju inte någon som helst avsikt till grov uppvigling som du får det att låta som! mina 2 cents.. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
Nu går det här fasligt off topic men det kan det kanske vara värt den här gången.
Erik det är ingen som säger att informationen inte är viktig, eller att den inte kommer spridas väl på Rejsa. Det är heller ingen som motsäger att Rejsa är ett bra medium om det gäller att få ut informationen till ett stort antal som kanske faktiskt berörs. Det är nog tvärtom ett jättebra medium för det. Problemet ligger i en av Magnus (vår befriare) uttryckliga regler och önskemål angående Rejsa: Det är inte ett allmänt bilforum, det är ett banåkaforum! Det är inte alltid helt lätt att hålla sig inom ramarna för banåka eftersom det är så tätt besläktat med allmänt bilsnack och går ofta omlott, varför det faktiskt är ganska hög toleransnivå för icke-banåkarelaterat här, speciellt i det allmäna forumet (det här). Dock hade vi för inte speciellt längesen en relativt stor urladdning då några rutinerade rejsa-rävar faktiskt sa ifrån ordentligt angående rejsas kvalitet som de tyckte gått stadigt neråt under lång tid, bl.a. pga såna som mig som kommer hit och inte sitter på någon större kunskap och ändå skriver och ibland kanske uppfattas som "tvärsäkra", när vi inte är det. Samma rävar klagade i samma veva på att det börjar likna Zatzy (alltså, ett allmänt bilforum med mycket flum och lite verkstad). Därmed är det inte så konstigt att de du kallar "anala" gör som de gör i trådar som denna, som faktiskt inte är banåkarelaterade men bra nära. Det strider mot forumets uttryckliga syfte, och då det är ett sluttande plan i högsta grad bedömer de (skulle jag tro) att det är bättre att dra i bromsen för tidigt än för sent. om ni vars talan jag förde ovan inte kan hålla med om det jag skrev så får ni gärna säga det, men detta är min tolkning/sammanfattning av läget, ta det för vad det är och no hard feelings mot någon, ville bara försöka hindra ett till bråk. _________________ Axel Tanner |
||||||
|
Re:
Jo det tror jag också.
Du vet ju att jag är en gammal torr gubbe. Inte alls farbror Falks avsikt att klassificera m_straat's inlägg som uppvigling. Sorry om det uppfattades så. Det är bara det att vi måste dra gränsen nå'nstans strax söder om det som verkligen är banåkarelaterat. Jag skulle kunna tråka ut er med de farliga brunnslocken som är snorhala när jag ställer på med hojen ut ur Brommaplansrondellen på väg in mot stan. Men det gör jag inte i "allmänt banåka" på rejsa. Kanske gör det på sporthoj eller på VFR-forumet... Men inte på rejsa.
Edit: Just det, på buss-snack finns det ett allmänt vägforum. Där kanske farlig-väg-info passar... http://www.omnibuss.se/forum/index.p
|
||||||
|
AxelT: Jättefint skrivet och allt, väldigt PK. Dock, varför göra en megastor höna av en pytteliten fjäder till tråd?
Denna tråd skulle ha sjunkit ner i listan ganska omgående om inte "ni" slängt massa ved på brasan
/Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
Re:
Det kan jag köpa, men flytta tråden till offtopic så är saken ur världen? =) _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
Re:
Jag skrev ett ganska långt svar på det där men med risk att uppfattas som PK kortar jag ner det lite.
Detta, i kombination med att det är bättre att släcka elden när den är liten än när hela skogen står i ljusan låga. Ordvalen är kanske väl dramatiska men det här är ett problem som många tar allvarligt på så det är väl bättre att man reder ut det tydligt. _________________ Axel Tanner |
||||||
|
Re:
hurru, jag burnar var fan jag vill
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
vanudå? ä väl ingen banåkare som burnar?
sånt är väl bara gatraggare som håller på med
Det därmed luriga träd i telfontrådar lärde man sig den hårda vägen redan som finnig tonåring i rallyskogen. En bra grundskola för aktivt bilåka ... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Varning! Farlig väg!!
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (4882 totalt) |