Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Data problem
1854 besök totalt
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Data problem

Är det någon som vet hur man startar en Fujitsu dator i felsäkert läge ??

Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Re: Data problem

Ulf Carlsson skrev:
Är det någon som vet hur man startar en Fujitsu dator i felsäkert läge ??

På samma sätt som alla andra Windows datorer, trycker ner F8 mellan det att BIOS lästs klart och OS't ska börja ladda!

Dvs tryck ner F8 flertalet ggr efter att möjligheten till att välja boot meny uppträtt tills det piper en massa!!

Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Det händer inget när jag trycker F8 ??

Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Re:

Ulf Carlsson skrev:
Det händer inget när jag trycker F8 ??

Stationär dator och ett USB tangnetbord?? Isåfall krävs att BIOS är inställt på Legacy support för USB annars fungerar det bara med PS/2 tangentbord.

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

och som galne säger, det är av vikt att du trycker upprepade gånger INNAN den börjar ladda windows.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Har tryckt hela tiden under uppstart, men inget händer det piper i bland, Anledningen till att jag formaterade den i går, o det gick bra, men när jag la in drivrutin till grafiken så får jag ingen bild,jag har text o bild så länge den visar XP logan men sen blir skärmen svart, Men datorn är igång,

Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004

Du kanske har grafikkort? Prova att sätta in skärmsladden i originaluttaget på moderkortet istället. Har själv råket ut för det och det kostade 1000 spänn att få reda på det >

Der drüben
Här sen Dec 2002

Du har inget traditionellt tangentbord (PS2= rund kontakt med massa stift i) med ett sådant lär du komma in i felsäkert läge. Vad är det för skärm du kör? Är det en sunkig/lågupplöst skärm kanske du får out of sync

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Du har inget traditionellt tangentbord (PS2= rund kontakt med massa stift i) med ett sådant lär du komma in i felsäkert läge. Vad är det för skärm du kör? Är det en sunkig/lågupplöst skärm kanske du får out of sync

Jag har ett vanligt trådlöst TGB som funka som det ska, Skärmen är vanlig platt medel dyr, Går det inte att göra något i Bios så man kommer in i datorn ?? Tydlige blev det fel drivrutin till grafik kordet, så jag måste komma in så jag kan lägga in en ny,

Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004

Förstod du inte vad jag skrev? Kolla om du har två anslutningar för skärmkabeln! om du har det kommer det att funka på den andra.

Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Re:

Ainisse skrev:
Förstod du inte vad jag skrev? Kolla om du har två anslutningar för skärmkabeln! om du har det kommer det att funka på den andra.

Har bara en,

Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Re:

Ulf Carlsson skrev:
Johan Sjöström skrev:

Jag har ett vanligt trådlöst TGB som funka som det ska, Skärmen är vanlig platt medel dyr, Går det inte att göra något i Bios så man kommer in i datorn ?? Tydlige blev det fel drivrutin till grafik kordet, så jag måste komma in så jag kan lägga in en ny,

Har du inte USB Legacy support kan du trycka ihjäldig på tangentbordet och det funkar inte för än OS är laddat!! ÄR nämligen Legacy supporten som gör att USB tangentbord fungerar i DOS och innan OS startat, ibland krävs det även för att fungera i BIOS!!

Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Re:

Galne skrev:
Ulf Carlsson skrev:
Johan Sjöström skrev:

Har du inte USB Legacy support kan du trycka ihjäldig på tangentbordet och det funkar inte för än OS är laddat!! ÄR nämligen Legacy supporten som gör att USB tangentbord fungerar i DOS och innan OS startat, ibland krävs det även för att fungera i BIOS!!

Har USB Legacy support

Racingsimulatorer
Data problem
1854 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande