| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K Delar till Lotus Europa
|
1342 besök totalt |
|
Söker delar till en renovering av Lotus Europa S1. Motor, växellåda, drivaxlar. instrument mm. Allt av intresse. lennart.andersson@hjomail.se _________________ Lennart Andersson |
||
|
Kul med en ny Europa ägare! Av mätarna du saknar ( amp, vatten temp, oljetryck och besinmätare) har jag en NOS vattentempmätare. Har lite andra delar som jag såg saknades t.ex. grillen. Hör av dig via pm så kan vi snacka någongång på telefon om delar och din Europa.
_________________ jakob rydh |
||
|
Kom upp på blocket härom dagen:
http://www.blocket.se/angelholm/4_vx _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
Re:
Kul att höra! _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
Hej !
Pratade med bo igår och om du ringer honom så kan han säkert skaffa plasten runt baklysena till S1a så slipper du gjuta eget
_________________ Andreas Tysk Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
|
Re:
Är ni helt hundra på att den bilen verkligen ska ha Carellobakljus? Eftersom den har urplockningsbara sidorutor, vilket både S1A och B hade, är jag inte så säker på att den har fel bakdel. Kolla på http://www.lotus-europa.com/regs1b.html. S1A hade Carellobakljus och S1B hade Lucas. Om bakdelen inte är helt uppenbart utbytt, så skulle jag tro att det är en S1B. Det känns ju lite dumt att börja plasta en massa när det ändå är fel. Om man inte bara tycker att det är snyggare och vill ändra utseendet från original, det vill säga. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||
|
Din bil är väl om ja inte fått det helt fel om bakfoten 460075 ?
Isåfall iprincip identisk med våran som är 460131
_________________ Andreas Tysk Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
![]() |
SÄLJES
|
1342 besök totalt |