Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3010 besök totalt |
Larservarnare
Hej! Läste en artikel om just larservarnare ( radar ) samt larser "scramblers" och började fundera på att köpa en varnare. Någon här som har en eller vet vilken den bästa modellen är. Var kan man köpa en? Går det att beställa från USA eller deras poliser använder inte samma frekvenser eller hur fungerar det? Tacksam för hjälp! ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||
Jag har 2st nya blinder M06 jag kan tänka mig att sälja. (har legat i garaget i nåt år i väntan på montering)
maila eller skicka ett PM om intresse finns. På porschen har jag hunnit sätta dit laservarnare men har inte kopplat in klablarna än. (sånt är ju så tråkigt) Blev stoppad ![]() Polisen va jättenöjd när han såg mina blankslitna r-däck, bromsdamm över hela bilen, hjälm och hanskar i passagerarsätet, liten hemmagjord nummerskylt och en liten laservarnare under plåten. ![]() ![]() Tog ett litet tag innan han va nöjd med mina bortförklaringar. Däcken va specialdäck till porsche och nästan nya, och nån laservarnare visste jag inget om ![]() ![]() ![]() |
||
jag kan vara intresserad av att köpa en av dig. Är det en larservarnare eller en som gör att larsern studdsar tillbaka? Finns ju också GPS detector men det kan väl inte vara så stor idé for oss i Sverige att köpa, eller? Tycker du att de fungerar bra? Kan inte så mkt om dem så lite mer info skulle inte skada. Hör av dig.
![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||
Gällande blindern så finns info här:
http://firefly.ibk.se/~linus/test/ Jag har provat den ett flertal ggr..den funkar ![]() Då man skjuter med laser på den så varnar den, samtdigt som den stör ut lasern. Vilket alltså innebär att så fort man hör den pipa, bromsar man snabbt ned till tillåten hastighet. Då man åker lagom fort stänger man av blindern och den slutar då att störa lasern. Mao får polisen sitt mätresultat och är troligen nöjda med det ![]() Sen åker man vidare.. med körkortet i behåll.. ![]() Hör av er om någon är intresserad.. Mvh Anneli _________________ MisS2 Drygare än YES. |
||
Lidatek har en varnare/störare som verkar rätt bra. Den ger en varningssignal och stör ut lasern i 5 sekunder, sen stänger den av sig själv. Man får altså 5 s på sig att komma ned i en passande fart
![]() _________________ Peter Bull Why waste time learning when ignorance is instantaneous? |
||
Det behöver du inte programmera in, den stör väl ut ett visst frekvensomfång. _________________ Per Stohm |
||
Just nu verkar Lidatek's online-butik vara stängt, men vad jag kommer i håg så handlar det om ungefär 400:- USD. _________________ Peter Bull Why waste time learning when ignorance is instantaneous? |
||
och jag som trodde att rejsas medlemmar var ansvarstagande personer som bara körde fort på banan!!!
![]() nåja... kanske ska satsa på en varnare jag med... ![]() |
||
klart man är ansvarstagande... men man kan ju inte hjälpa om ens "garageportsöppnare" råkar störa ut pålisens utrustning ?? ![]() ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
Lite OT svar men det heter laser och inte larser enligt mig som jobbar som rättstavnings
![]() I övrigt ett intressant ämne detta, det går enligt vissa att hävda att laservarnare skall användas till att öppna garagedörren om man har automatöppnare. Vad är bötesbeloppet på om man nu råkar träffa på någon nitisk ![]() Funkar laserstörare mot de förhatliga kameraskåpen ? _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
lär det inte göra... det är ju som en vanlig kamera... Gör som jag - sätt framskylten på gångjärn så den viks upp av luftmotståndet ![]() Funkar perekt över 70... (vilket gör att man MINST måste köra 70!) ![]() ![]() ![]() |
||
Men vad mäter de hastigheten med i skåpen? Magnetslingor i vägen?
Har någon fått någon bild från polisen så att man kan se hur mycket de får med från bilen, dvs om solskyddsfaktorn (åker alltid med solskyddet nere när man kommer in i kamerazoner) räcker. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
De använder radar i skåpen. _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||
Så då bör det gå att störa ut det med en laserstörare, måste införskaffas omgående. Kameraskåpen syns ju så dåligt när det är mörkt, btw är det inte lag på att märka ut fasta hinder vid vägkanten.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Så länge laserstöraren även stör ut radar så funkar det, annars räcker det med en radarvarnare eftersom man hinner bromsa då fotot tas ca 14m från skåpet. _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3010 besök totalt |