Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1144 besök totalt |
The Nordschleife line - by M GmbH
Kanske redan varit uppe?.. lite intressant läsning iaf ![]() http://www.bmw.com/bmwe/pulse/bmwm/p |
||
Re: The Nordschleife line - by M GmbH
Har inte sett den här tidigare, strålande! ![]() _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
om jag inte minns helt fel var det Erik W som berättade om ett rådjur som hoppad över banan på ett tidigt morgonvarv för ett par år sedan. Tror det var i Hatzenbach. Det ryktas ju även om vildsvin i skogarna runt banan, så helt säker kan man ju inte vara. Risken torde dock vara betdyligt mindre än vid en tur genom Småland. ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Re: The Nordschleife line - by M GmbH
Den delades ut till kursdeltagarna på Scuderian för ett par år sedan - då i tysk version. Jag tycker det är en av de absolut bästa guiderna som gjorts - endast Peters kan konkurrera! ![]() Det är dock en stor varning för att följa teckningarna. De är alldeles för schematiska och enligt BMW- kunnigt folk är valen av växlar som visas ibland helt åt skogen. Texten är dock fantastiskt bra tycker jag och innehåller en hel del bra tips om asfaltens beskafenhet i vått och torrt osv. Mycket av de tipsen kanske inte gäller längre med tanke på ny asfalt i år igen? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Vad gäller vilt på ringen, så vet jag att Matte Lindén knäppte en hare strax efter Flugplats en gång.
Varvet efter höll han på att ta kråkan som satt och käkade på haren... Rådjur har jag sett hoppa över banan precis innan Klosterthalhårnålen tidigt på morgonen. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1144 besök totalt |