Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 9608 besök totalt |
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Vilken inredning?? ![]() Det är en all out racerbil om nått. Dom säljer den som track only bil till folk med mycket pengar, sen deltar dom i utveckling av Ferraris datorsystem osv, lite som Fxx men denna får dom faktiskt ta med sig hem ![]() Väldigt trevligt filmklipp iaf ![]() _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
Kul att dem lyckades!
Diskuterade dethär med en kompis förra veckan och trodde dem hade lagt locket på utvecklingen för jag har inte hört några nyheter alls sen bilmässan i Genéve förra året. Som dem säger, När man talar om trollen... _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Löjligt att prata om den första produktionsbilen under 7minuter som det görs på vissa ställen tex AMS. Att jämföra gatbilar med en bil som inte går att gatregga och som i allt väsentligt är en ren race bil. Dessutom måste man väl antagligen ha köpt 20 nya Ferraris för att ens FÅ köpa någon. Ett rekord är det inte heller då den gatregistrerade (!) Radical SR8LM körde 6:48 redan förra året. Fortfarande en löjligt extrem bil men iaf gatlegal.
|
||||
|
||||
Re:
+1 Slicks? _________________ Stefan Larsson |
||||
Re:
Synd bara att den påminner om en Corvette.... ![]() ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||
Det var väl på tiden att Ferrari lyckades få till en rimlig tid med tanke på förutsättningarna.....
![]() |
||||
Hastigheterna känns ju helt overkliga !!!
Lite svårt att se mätarn, men det verkar ju inte klokt. Kan man öht åka så fort, Schwedenkruez, Fuchsrörhe 270, Werseifen 120?, Carusell ca 120?, Pflanzgarten hoppet i 240? och sen inbromsningarna. Han bromsar flera ggr från 240 till 120 på nån sekund! oavsett om man kan kalla det en produktionsbil så är det så j-la imponerande. Hatten av för Ferrari ![]() _________________ Per Huzell Speed is Everything |
||||
Najs.
Det såg ju skitfint kört ut när man kikar på videobilden av föraren, hur han hanterar bilen, lugnt o fint men jäääävligt snabbt ![]() ![]() Lite fascinerande att han släpper på gasen på maaaassa ställen där vi vanliga håller stumt för att vi åker så mycket saktare. Otroligt många ställen han har små eller större gaslyft. Det säger en del om hastigheterna ![]() PS: En grej jag noterade spårvalsmässigt som var nytt för mig (har inte tokkollat spårvalsvideos på några år) var att han gick ut 100% hela vägen ut till vänsterkant uppe på krönet efter wipperman innan esbach. Men det måste ju vara självklart eftersom det är klappercurbs där, då ska man väl köra där ![]() _________________ ![]() |
||||
ordet production-derived översätter Google translate till "produktion som härrör" alltså är utgångsmaterialet en produktionsbil som modifierats, isåfall väl skall tiden inte jämföras med rena produktionsbilar. Inte jag som kom på detta men det bör väl stämma? oavsett vilket är det en underbar video som jag gärna ser flera gånger om.
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 9608 besök totalt |