| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Honda S2000 VTEC motor - SÅLD
|
3657 besök totalt |
|
Honda S2000 VTEC motor från 1999 säljes.
Idag sitter den i en formelbil som ska renoveras tillbaka till orginal därför säljs motorn. Motorn kan provstartas så länge den sitter kvar i bilen, cirka 8 veckor till. 2004 installerades motorn i formelbilen som använts för backtävlingar i England. Den hade då gått ca. 16.000 miles (ca. 2600 mil). Från 2004 till 2009 har den körts cirka 16 timmar per år. Våren 2009 kördes/justerades bilen/motorn på en rullande landsväg (255.0 hp @8048 rpm, 175.4 lbft @6543 rpm enligt testprotokoll). orginal oljepump har ersatts med en torrsumpssmörjning. Topplocket är flödestestat. Ett Fidanza aluminium svänghjul monterat och konverterad till 7.25" sintrad koppling. Följande ingår: - Motor med svänghjul och koppling. - Adapter mot Hewland Mk9 växellåda. - Startmotor, men det finns ingen generator monterad. - Grenrör men ej ljuddämpare. - Torrsumpssmörjning - Elektronisk insprutning med AEM Engine Management System - Bärbar PC (XP) och SW på CD samt manual för AEM EMS. - CD med Service Manual S2000 - Extra svänghjul (det gamla) - Extra kabelstam Pris 30.000 kr _________________ Lars Bergström |
||
|
äldre, vet jag inte om jag kan hålla med om, eller det är väll en definitionsfråga, jag hade 2007 pace pump innan, den såg ut så där.
bra pris på motorkalaset annars, väldigt bra tom. en barskrapad org. motor utan sprut brukar typ nästan ligga i dessa krokar annars _________________ 2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning Johan Grönberg |
||
|
Re:
Jag har en äldre (8år) och en nyare (4år) Den nyare har bearbetad yta och den äldre "rå" yta. Kanske beror på vad SBD hade på hyllan då
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Hos Burton, utanför London, finns kit med PACE torrsumpssystem. Hittar inte specifikt ett kit för S2000 men för t.ex. Pinto och Zetec kostar de £1000-1100. https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?dets_product.aspx?PGrp=09036&PSet=98
_________________ Lars Bergström |
||
|
Re: S2000 dyno resultat
Sen kan säkert bilduppladdnngsfunktionen försöka så gott den kan (och luras lite). Kanske har Magnus tänkt fixa bifogning av dokument på samma vis så småningom. Du kan ju alltid skärmdumpa PDFen och skära ut det bästa till en bild för uppladdning. |
||
![]() |
SÄLJES
|
3657 besök totalt |