| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Dunlop Direzza 02G
|
1 besök senaste veckan (5556 totalt) |
|
Som dom flesta r-däck så är runt 2 bar ett bra utgångsvärde som man får finjustera till sin bil och körning.
Jag åkte 2 bar med 225/45-17. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
Körde på Dunlop D01J förra året och hittade rekomendationen 1.6 varmt genom lite googlande och det funkade kanon. Sex däck gick på en hel säsong med 5-6 heldagar på diverse banor.
Rikard tror jag provade 1.8 kallt (205/50-15 dock) och smälte däcken till vecka två på 20-30 minuter effektiv bankörning. Så tyvärr vill/vågar jag inte gå efter generella förslag.
Har googlat efter D02G, Direzza, DZ02G m.m. men hittar inget öht. så det får bli 1.6 kallt inför Sturup imorron så får jag återkomma med mina erfarenheter. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
|
Blev 1.9 varmt till slut, blev inte direkt massor med tid för labbande... roligare att bara köra som vanligt...
Betyget så här långt är sådär, de känns slappare i stommen än D01orna vilket jag inte gillar men de bettar helt okej och på gränsen tappar de greppet utan konstigheter. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
|
Direzza 02G...
Direzza 02G har styvare stommar i sidled jämfört med D01J, däremot tillåter de lite mer rörelse longitudinalt för att förbättra bromsprestandan. På din bil hade jag normalt sätt rekommenderat 2-2,2bar varmt. Vet ju dock inte vad du kör för chassi osv. 1,6varmt låter iaf som på tok för lite för D01J för en vanlig bil som din. Mvh Magnus Lord Arenander _________________ Magnus Lord Arenander |
|
Tidigare fanns dessa däck hos Camskill, det gör dom inte längre.
Vart kan man hitta dom till bra pris numera? _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
![]() |
Däck för banåka
Dunlop Direzza 02G
|
1 besök senaste veckan (5556 totalt) |